اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح جایگزین کنکور در مرحله تحقیق و تدوین

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پذیرش دانشجو به روش فعلی و از طریق کنکور از نظر مجلس و این کمیسیون آفت است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال تحقیق طرحی برای جایگزینی کنکور هستند.

طرح جایگزین کنکور در مرحله تحقیق و تدوین

سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت کنکور و نظر پارلمان درباره حذف و یا اصلاح آن گفت: اگر مقام معظم رهبری و مسئولین نظام دغدغه سند تحول بنیادین آموزش را دارند که می‌فرمایند باید سریع‌تر اجرایی شود باید بدانند که تا زمانی که شیوه کنکور وضعیت فعلی است این سند تحول قابلیت اجرا نخواهد داشت.

وی افزود: اگر ما در کشور نگران مسائل تربیتی هستیم و نگران عدم کارآفرینی بوده و دغدغه آن را داریم که دختران و پسران کشورمان مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند و خانوادگی زندگی کنند باید بدانیم که شیوه کنکور تمامی امورات را تحت شعاع قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: کنگور با شیوه فعلی اجازه نمی‌دهد فرزندان این کشور کارآفرین شده و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و متأسفانه از نظر آنان زندگی فقط به چهار تست زندگی شده است در حالی که کنکور امری فرعی محسوب می‌شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: فرزندان‌مان باید کشور خود را دوست داشته و به مکتب و دین‌شان عشق بورزند و مهارت دوست‌یابی و کاریابی و زندگی را یاد بگیرند.

وی افزود: منافع عده‌ای در کشور وجود کنکور با شرایط فعلی است و متأسفانه این منافع آنقدر زیاد است که مستقیم و غیرمستقیم و با نفوذ در جاهای مختلف اجازه حذف کنکور را نمی‌دهد وگرنه مجلس قانون حذف کنکور را وضع کرده و باید بدانیم که خلاء قانونی در این رابطه وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش آن به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه کنکور آفت است و برگزاری آن به شیوه فعلی غلط بوده و باید طرحی نو در انداخت.

میرزاده گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس  و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌اکنون درباره طرح جدید جایگزین کنکور در حال تحقیق هستند.

وی افزود: باید به مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت لازم را داد تا شیوه‌های نوین برای جایگزینی مناسب کنکور آماده کنند اما تا زمانی که چیزی جدیدی ارائه نشده است قوانین قبلی پابرجا بوده و طبق قانون باید 85 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی، داوطلب جذب دانشگاه کنند و بقیه هم یعنی 15درصد باقیمانده از طریق کنکور جذب شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول