اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رحیم‌پور ازغدی: امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است، یعنی هرگز ترمز را نکش، جامعه بدون امر به‌معروف و نهی از منکر با ایست روبه‌رو می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی: امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی در افتتاحیه سی و ششمین نشست میان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که عصر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کار اساسی دانشجو، مطالبه‌گری است، در این راستا باید با نقد لیزری، پیشنهاد مینیاتوری در انواع دسته‌های ساختاری و روشی، مشخص کردن نقاط مثبت و منفی، تهدیدات و فرصت‌ها و حتی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی میان مخالف و موافقین و بین خودش و بیرون گام بردارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مدل نقدهای ما باید نقد سیاسی و مدیریتی باشد و اینکه چه کسانی را مورد نقد قرار می‌دهیم، موارد هدف چقدر پاسخگو هستند، مطرح کردن پرسش‌هایی پیرامون انقلاب فرهنگی، که پاسخ آن بسته به تعبیر از واژه است، مهندسی فرهنگی کردن خطر، تهدید و فرصت در تمام حوزه‌ها در جامعه دارای شاخه‌های فراوانی است به همین خاطر، انسان موجودی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه طرح کارآمد مانند آب راهش را پیدا می‌کند، عنوان کرد: دانشجویان خطرات، تهدیدها و فرصت‌ها را در حوزه‌های مختلف شناسایی و مدیریت کنند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: اسلام می‌گوید حتی اگر فقط دو نفر هم باشند باید برنامه‌ریزی، مدیریت و تقسیم کار کرد، فقط بخشی از فرهنگ به دست دولت است، بخش زیادی به‌دست خانواده است، باید در مسائل فرهنگی مشورت و عقل جمعی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در بحث ارتباط با غرب در مسائل فرهنگی مسئله مدیریت شدن یا مدیریت کردن است، نوع رابطه مهم است، امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است، یعنی هرگز ترمز را نکش، جامعه بدون امر به‌معروف و نهی از منکر با ایست روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب وقتی به پایان می‌رسد که بگوییم رشد کافی است یا ما بهترینیم و محبوب خدا هستیم، بیان کرد: در آیه ۱۳۵ سوره بقره خداوند می‌فرماید برخی گمان می‌کنند که دین، مذهب و حزب الله همه آرم است یعنی به مسائل و لوازم عملی تن نمی‌دهند، در حالی که قرآن می‌فرماید باید هزینه رشد را با خدمت به خلق، عمل صالح و اخلاص پرداخت کرد.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: موانع رشد و تکامل انقلاب اسلامی، عدم امر به معروف و نهی از منکر همراه با اصلاحات مداوم، عدم تسلیم و مدارا در زندگی و در جامعه و عدم تحمل و مدارا، وجود خشونت فرهنگی و مسلمانی که ولایت دشمن را پذیرفته، است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول