اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام غربالگری و مراقبت بهداشتی در تمامی مرزهای زمینی و هوایی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر غربالگری و مراقبت بهداشتی در تمامی مرزهای زمینی و هوایی استان انجام می شود و تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

انجام غربالگری و مراقبت بهداشتی در تمامی مرزهای زمینی و هوایی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، محمدحسین بحرینی در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت بهداشتی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد که به‌همراه معاون بهداشتی و جمعی از مدیران این حوزه انجام شد، با اشاره به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: تمامی تیم‌های بهداشتی برای کنترل این بیماری در مناطق مرزی استان در آمادگی کامل هستند و به‌شکل مطلوبی غربالگری‌ها در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به لحاظ اهمیت و مراقبت بیشتر، مبادی ورودی بین‌المللی شهر مقدس مشهد با حساسیت بیشتر توسط تیم کارشناسان بهداشتی و آزمایشگاهی کنترل می‌شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا ویروس جدید در چندین کشور مشاهده شده و بیشتر موارد در کشور چین بوده است، گفت: در حال حاضر در هر کشوری نظام مراقبت بیماری‌های آن کشور براساس پروتکل علمی برخورد با طغیان‌ها، اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها در جهت کنترل این بیماری اقدامات در حال انجام است.

صادقی افزود: با شناسایی احتمالی هر مورد مشکوک به بیماری و یا افراد دارای علائم، فرد مورد نظر تحت تدابیر بهداشتی خاص قرار می‌گیرد و بررسی‌ها و درمان‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اصل نه فقط برای این ویروس و این بیماری، بلکه سال‌های سال است در کشور برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر به‌ویژه بیماری‌های نوپدید جریان دارد، چنانکه در ایام اربعین حسینی، ورود اتباع از مرزهای شرقی و غربی و در دیگر روزهای سال حسب مورد و هشدارها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نظام آزمایشگاهی کشور به‌صورت فعال هرگونه نمونه به‌دست آمده آزمایشگاهی از طریق واحدهای بهداشتی درمانی را بلافاصله مورد سنجش قرار می‌دهد و نتایج آن برای اقدامات بعدی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود، این اقدامات براساس پروتکل‌های فنی و علمی است و ساختار بیماریابی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور در منطقه خاورمیانه شرایط مطلوبی دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: تمام این موارد به معنی آمادگی ساختار سلامت کشور برای پیشگیری از طغیان هرگونه بیماری است ولیکن احتیاطات لازم برای پیشگیری، نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی و عمومی دارد.

وی تاکید کرد: پیشگیری از کرونا ویروس جدید همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شستشوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از دست دادن و روبوسی و در آغوش کشیدن، است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول