اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

یکی از کولبران مفقودی ارتفاعات سرشیو سقز جان باخت/وضعیت نامعلوم 2 کولبر مفقود

فرماندار ویژه سقز گفت: یکی از کولبران که امروز در کولاک شدید برف ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو گرفتار شده بود، به علت سرما جان خود را از دست داد.

یکی از کولبران مفقودی ارتفاعات سرشیو سقز جان باخت/وضعیت نامعلوم 2 کولبر مفقود

کامل کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: بامداد روز شنبه ۲۳ کولبر در قالب سه گروه در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک برف شده بودند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست امدادرسانی، ۱۵ نفر از این کولبران توسط نیروهای امدادی، سپاه ناحیه سقز،  مردم محلی و امدادگران نجات پیدا کرده و به روستای مام سفیدین منتقل شدند.

فرماندار سقز اذعان کرد: پس از انتقال این ۱۵ نفر به مکان امن مشخص شد یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بلافاصله همراه با اهالی روستاهای منطقه و نیروهای امدادی تلاش برای یافتن این افراد را آغاز کردند.

کریمیان اذعان کرد: بعد از چند ساعت تلاش پنج نفر از این افراد سالم پیدا شدند، اما متاسفانه نفر ششم با هویت مشخص بدلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه بدلیل صعب‌العبوری منطقه و تاریک شدن هوا امکان انتقال جسد میسر نشد، عنوان کرد: تیم‌های امدادی تا روشن شدن هوا باید منتظر بمانند سپس عملیات انتقال جسد این کولبر به پایین را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی در مورد وضعیت۲ کولبر دیگر که همراهانشان عصر امروز نجات پیدا کردند وجود ندارد.

 انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول