اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

موردی از ابتلا به «کرونا» در کرمانشاه مشاهده نشده است/ آماده‌‌باش مرزها و مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه موردی از ابتلا به «کرونا» در کرمانشاه مشاهده نشده است، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین مرزهای استان در آماده‌باش کامل هستند، به طوری که بخش ویژه‌ای را برای نگهداری احتمالی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام‌رضا (ع) راه‌اندازی کرده‌ایم.

موردی از ابتلا به «کرونا» در کرمانشاه مشاهده نشده است/ آماده‌‌باش مرزها و مراکز درمانی

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه مشاهده نشده و مردم به خصوص مرزنشینان، نگران نباشند.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی استان در آماده‌باش کامل هستند، به طوری که بخش ویژه‌ای را برای نگهداری احتمالی این بیماران در بیمارستان امام‌رضا (ع) کرمانشاه راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اشاره‌‌ای نیز به آماده‌باش کامل مرزهای استان برای مقابله با ویروس جدید کرونا کرد و گفت: در ابتدای ورود به مرزها در قرنطینه‌های بهداشتی مرزی وضعیت مسافران، رانندگان و افرادی که از مرزها وارد کشور می‌شوند از طریق تب‌سنجی به لحاظ تب و بیماری‌های ویروسی بررسی و پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی برای مقابله با این نوع از بیماری ویروسی، گفت: اکیدا توصیه می‌کنیم دست‌ها مرتب شسته شود، روبوسی نکنند، دست دادن به افرادی که مشکوک به سرماخوردگی است نداشته باشند، چون علائم این بیماری شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، البته هر کسی سرماخورده به منزله ابتلای وی به کرونا نیست ولی مراقبت بهداشتی ضرورت دارد.

مرادی اضافه کرد: دوره بروز این بیماری از زمان ورود ویروس به بدن حدود سه تا هفت روز است و این امکان هست که فردی در این مدت بی‌علامت بوده، اما ناقل ویروس باشد.

وی از شهروندان خواست با بی‌توجهی به شایعات بی‌پایه و اساس، به تیم بهداشتی و درمانی استان اعتماد داشته باشند و افزود: این ویروس جدید بیشتر مختص بزرگسالان و سالمندان است و کمتر در کودکان دیده شده و کشندگی بالای آن نیز اصلا صحت ندارد، البته در مورد گروه‌های پرخطر کسانی که سابقه بیماری زمینه‌ای دارند، نگران‌کننده است و گرنه در بیشتر افراد مبتلا با گذشت چند روز و مراقبت‌های درمانی، بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول