اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بخشنامه بانک مرکزی درباره شفافیت نقل‌وانتقال بالای 10 میلیارد ریال

بخشنامه شفافیت نقل و انتقال وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال توسط رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد.

بخشنامه بانک مرکزی درباره شفافیت نقل‌وانتقال بالای 10 میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بخشنامه شفافیت نقل و انتقال وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال توسط عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه‌های پیشین منتهی به بخشنامه شماره 97/278282 مورخ 1397/08/09 با موضوع لزوم تعیین حدود و سقف‌هایی برای نقل و انتقالات وجوه درون بانکی و بین‌بانکی به اطلاع می‌رساند در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرایی آن و همچنین با هدف انتظام‌بخشی و ارتقای شفافیت نقل و انتقال وجوه در شبکه بانکی کشور، مقتضی است از این پس در کلیه نقل و انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون‌بانکی و بین‌بانکی (ساتنا)، انتقال وجه منوط به تکمیل قسمت (فیلد) «بابت» در فرم‌های مربوط و ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه شود و تصویری از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه در پرونده تراکنش مذکور نگهداری گردد.

بدیهی است بازرسان مدیریت کل نظارت و مبارزه با پولشویی این بانک به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اقدام خواهند کرد و مسؤولیت عدم رعایت بخشنامه با هیأت مدیره، مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌مدخل و رؤسای شعب بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ذی‌ربط خواهد بود.

در خاتمه مقتضی است مراتب به قید تسریع با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 96/149153 مورخ 1396/05/16 به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک/ مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول