اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه «استراتژی مبارزه» فلسطین برای مقابله با «معامله قرن»

شخصیت‌های مختلف فلسطینی در کنفرانسی مطبوعاتی در کرانه باختری، با تأکید بر لزوم «پایان اختلافات و پایان مذاکره»، از راه‌اندازی «راهبرد مبارزه» با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» خبر دادند.

بیانیه «استراتژی مبارزه» فلسطین برای مقابله با «معامله قرن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هشتم بهمن‌ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری سرانجام پس از تعویق‌های مکرر، از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

در پی این موضوع گروه‌های مقاومت در غزه و همچنین تشکیلات خودگردان در رام‌الله (کرانه باختری)، مخالفت با معامله قرن را آغاز کردند و از هفته گذشته تا شنبه (دیروز) تظاهرات گسترده‌ای در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شده است.

در ادامه این اقدامات، دیروز شنبه (دوم بهمن) شخصیت‌های ملی فلسطینی، نمایندگان جامعه مدنی، جنبش‌ها و فعالیت‌های فلسطینی کنفرانسی مطبوعاتی در رام‌الله برگزار و در آن بیانیه‌ای اعلام کردند که در آن از آغاز یک «راهبرد مبارزه» برای مقابله با طرح ترامپ خبر دادند.

قرار است این راهبرد طی مدت یک ماه تدوین شود. حاضران در کنفرانس خبری، این راهبرد را با شعار «همه باید متحد شویم تا این طرح را از طریق استراتژی مبارزه که به سطح چالش‌ها می‌رسد، ساقط کنیم» آغاز کردند.

بر اساس گزارش روزنامه اماراتی «الاتحاد»، بیانیه این کنفرانس مطبوعاتی شامل مهم‌ترین محورهای استراتژی و چگونگی مقابله مردمی و رسمی با معامله قرن است.

«ممدوح العکر» هماهنگ‌کننده «جنبش ملی دموکراتیک» این بیانیه را قرائت کرد؛ بیانیه‌ای که در آن آمده است: «برای مقابله با این طرح باید ابتدا اختلافات را پایان دهیم، آشتی را محقق کنیم و وحدت ملی را به بدون شروط نشدنی، احیا کنیم».

در ادامه این بیانیه بر ضرورت برگزاری انتخابات تأکید شده است. العکر گفت، اجرای انتخابات بدون قدس ممکن نیست اما این نباید تابع موافقت اسرائیل باشد بلکه ملت فلسطین می‌تواند انتخابات در قدس را به یکی از نبردهای مقابله با طرح ترامپ تبدیل کند.

در بیانیه مذکور بر ضرورت دست کشیدن از «مذاکره» نیز تأکید و اعلام شده است، مذاکره، صرفاً پوششی برای اسرائیل جهت خریدن وقت برای تکمیل پروژه استعمار شهرک‌سازی است.

روزنامه «العربی الجدید» نیز نوشت، «عمر عساف» فعال فلسطین اعلام کرده که در روز اول، حداقل ۵۰۰ شخصیت، این ابتکار برای استراتژی مبارزه را امضا کرده‌اند.

عساف با بیان اینکه باید بر «تحرک مردمی» تکیه شود، از ضرورت پایان دادن به «حرف زدن و عمل نکردن» سخن گفت و افزود که «تلاش می‌شود که طی یک ماه این راهبرد و کار ملی تهیه شود».

خواسته‌ها و مطالباتی که در بیانیه راهبرد مبارزه بر آن تأکید شده «تسریع در برداشتن گام‌هایی متناسب با این برهه تاریخی، پایان اختلافات، بازیابی وحدت ملی با جدیت، صداقت و بدون شروط نشدنی، تشکیل رهبری ملی یکپارچه که نماینده همه احزاب و گروه‌های عضو سازمان آزادی‌بخش و غیرعضو باشد».

طبق این گزارش، بیانیه راهبرد مبارزه بر اینکه اولین واکنش فلسطیه به رژیم صهیونیستی، «متوقف کردن هماهنگی امنیتی [رام‌الله]» با طرف اسرائیلی است، تأکید شده و گفته شده که «این صفحه ننگین در تاریخ فلسطین باید بسته شود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول