اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصاویر| تظاهرات هزاران نفری در تل‌آویو علیه «معامله قرن»

هزاران اسرائیلی در اعتراض به طرح آمریکایی «معامله قرن» در مرکز تل‌آویو دست به تظاهرات زدند.

تصاویر| تظاهرات هزاران نفری در تل‌آویو علیه «معامله قرن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران اسرائیلی شنبه شب (دیشب) در رد طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» در مرکز تل‌آویو دست به تظاهرات زدند.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، این تظاهرات را که شنبه شب (دیشب) برگزار شد فعالان احزاب و سازمان‌های حقوق چپ گرا در خیابان‌های اصلی تل‌آویو ترتیب داده بودند.

 تظاهرات‌کنندگان پلاکارت‌هایی به زبان‌های عبری و عربی در دست داشتند که محتوای آنها رد معامله قرن، مخالف با الحاق اراضی اشغالی فلسطینی و امثال آن بود.

از جمله احزاب شرکت‌کننده در این تظاهرات، حزب «کار» و «میرتس» بودند. «تمار زاندربرگ» (Tamar Zandberg) عضو میرتس در این تظاهرات گفت: طرح ترامپ طرح صلح نیست بلکه طرح الحاق (اراضی) و کوچ (اجباری) است، نسخه‌ای برای خشونت بیشتر است که تمام منطقه را در برمی‌گیرد. هر طرحی  باید با توافق سران اسرائیلی و فلسطینی اتخاذ شود.

 روزنامه صهیونیستی «تایمز» اسرائیل هم اعلام کرد، هزاران نفر در میدان «دیزگناف» تل‌آویو تحت پرچم «طرح صلح، نه معامله الحاق» تظاهرات برپا کردند.

معترضان در حالیکه پلاکاردهایی با مضمون محکوم کردن اشغالگری ۵۲ ساله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به دست داشتند، شعار می‌دادند: «الحاق، یک فاجعه است، نه صلح است، نه امنیت».
 

 

هشتم بهمن‌ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری سرانجام پس از تعویق‌های مکرر، از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

در پی این موضوع گروه‌های مقاومت در غزه و همچنین تشکیلات خودگردان در رام‌الله (کرانه باختری)، مخالفت با معامله قرن را آغاز کردند و از هفته گذشته تا شنبه (دیروز) تظاهرات گسترده‌ای در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول