اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ تند مقام اماراتی به انتقاد اردوغان درباره «معامله قرن»

یک وزیر اماراتی به انتقاد اخیر رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و ادبیات سیاسی آنکارا را «نازل و تأسف‌بار» توصیف کرد.

پاسخ تند مقام اماراتی به انتقاد اردوغان درباره «معامله قرن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، امروز یکشنبه، در توییترش نوشت، از «ادبیات نازل» مسئولان سیاسی ترکیه درباره سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انتقاد کرد و آن را «تأسف‌بار» خواند.

 

وزیر خارجه ترکیه در توییتش نوشته است:‌ «ادبیات سیاسی نازل مسئولان ترکیه که یکی از مشخصه‌های ادبیاتشان علیه کشورهای خلیج [فارس] و سران آن شده، تاسف‌ بار است».

وزیر خارجه امارات در ادامه توییت خود نوشت:‌ «کلماتی [استفاده می‌کنند] که سعی می‌کنند [با آن] حقیقت را بپوشانند؛‌ حقیقتی که قابل پوشاندن نیست؛ حقیقت این است که آنکارا در امور [کشورهای]‌ عربی دخالت می‌کند و بنا دارد توهم استعمار را که زمان آن به سر آمده است، بازتولید کند».

اخیرا دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به رونمایی از طرح تحمیلی سازش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن»، از حمایت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از این طرح انتقاد کرد و گفت «طرح صلح ترامپ، کشورهای منطقه را ملزم می‌کند که تلاش کنند، مشکلات خود را بدون دخالت خارجی حل و فصل کنند. به نظر می‌رسد برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، از طرحِ دور از برابری و عدالت و صلح ترامپ حمایت می‌کنند. این کشورها باید به سوالات جهان عرب و اسلام پاسخ دهند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول