اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

براری: پاشنه آشیل فناوری فضایی پرتاب ماهواره است/افتتاح مرکز داده‌های ماهواره‌ای در ماه آینده

رئیس سازمان فضایی گفت : مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای با هدف ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی ماه آینده افتتاح می شود.

براری: پاشنه آشیل فناوری فضایی پرتاب ماهواره است/افتتاح مرکز داده‌های ماهواره‌ای در ماه آینده

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به پیشرفت در توسعه زیر ساخت های فضایی کشور گفت: در راستای توسعه زیرساخت های فضایی، مراکز فضایی را مانند ماهدشت و  قشم  توسعه  داده ایم که این روند ادامه دار خواهد بود چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری ما به تکنولوژی فضایی نیازمند هستیم.

* احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای

وی افزود: احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای نیز با هدف ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی آغاز شده و در چند روز آینده نه تنها  تجهیزات سخت افزاری این مرکز نصب و راه اندازی می‌شود بلکه تا یک ماه  این مرکز راه اندازی شده  آماده سرویس و خدمات رسانی می شود.

* نداشتن تکنولوژی فضا باعث وابستگی به کشورهای غربی می شود

براری با اشاره به اینکه طراحی و تولید ماهواره در کشور اکنون در فاز تحقیقات قرار دارد، ادامه داد: هرکشوری از تکنولوژی فضا عقب بیافتد بدون شک وابستگی اش به کشورهای بزرگ مثل آمریکا بیشتر می شود.

* هفته سوم بهمن اجرای عملیات دو ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای

وی در پایان گفت: عملیات اجرایی راه اندازی دو ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای در مناطق چناران و سلماس در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار، درهمین هفته  سوم بهمن ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول