اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| خریداران آذربایجان خودرو همچنان در انتظار تحویل خودرو

خریداران خودرو از شرکت آذربایجان خودرو همچنان برای تحویل خودروی خود انتظار می‌کشند.

فارس من| خریداران آذربایجان خودرو همچنان در انتظار تحویل خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان «فارس من» با ثبت سوژه‌ای در مورد عدم اجرای تعهدات شرکت آذربایجان خودرو در تحویل خودروهای ثبت نامی سال 97 پیگیری این موضوع را خواستار شدند.

در سوژه‌ای که از سوی شاکیان آذربایجان خودرو ثبت شده، آمده است: حواله‌داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان، برای احقاق حق از دست رفته خود اقدام به ثبت شکایت حقوقی نموده‌اند که با توجه به اینکه دادخواست به مبلغی مقوم شده که قانوناً و الزاماً باید به دادگاه حقوقی ارسال شود متأسفانه پرونده تمامی شاکیان در کمال ناباوری به شورای حل اختلاف ارسال شده‌ است.

در این رابطه با یکی از شاکیان پرونده آذربایجان خودرو گفت‌ و گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

یکی از مشتریان شرکت آذربایجان خودرو در گفت‌ و گو با فارس اظهار داشت: ثبت‌نام برای پیش فروش خودروی MG360 توسط شرکت آذربایجان خودرو از اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر 97 صورت گرفت و قرار بود خودروی خریداری شده در طول 100، 120 و یا 140 روز کاری به مشتریان تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در قراردادهای خرید خودرو از آذربایجان خودرو قیمت قطعی 88 میلیون و 800 هزار تومان ذکر شده بود،‌ افزود: مدیران این شرکت با علم به این موضوع که ترامپ، صنعت خودروی ایران را از مرداد 97 تحریم خواهد کرد و همین مسأله ممکن بود مشکلاتی را در تأمین قطعات خودرو ایجاد کند، نسبت به پیش‌ فروش خودرو اقدام کردند و حتی اعلام کردند که می‌توانیم به اندازه 10 برابر خودروهای فروخته شده را تأمین قطعه کنیم. 

وی افزود: بعد از این ماجرا و در شرایطی که آذربایجان خودرو نتوانست به موقع به تعهدات خود عمل کند، مسئولان این شرکت با بهانه‌های مختلف از جمله اعتصاب کامیون‌داران سعی کردند تأخیر در تحویل خودروها را توجیه کنند. در عین حال، بهمن سال گذشته نیز اعلامیه‌ای در مورد زمان‌بندی جدید تحویل خودروها منتشر کردند که مقرر شد تمام تعهدات شرکت تا 10 آبان 98 اجرایی شود اما به این وعده خود نیز عمل نکردند.

این خریدار معترض با بیان اینکه مسئولان شرکت آذربایجان خودرو تا امروز فقط فضای انصراف از خرید را برای مشتریان ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: در زمان پیش‌ خرید خودرو 39 میلیون تومان پرداخت کرده بودیم که شرکت با ارز 4200 تومانی نسبت به خرید قطعه اقدام کند اما به بهانه تحریم‌ها خودرویی به ما تحویل داده نشد. 

به گفته وی، حدود 5 هزار نفر برای خرید خودرو از شرکت آذربایجان خودرو ثبت‌نام کرده بودند که بخشی از آنها به دلیل تأخیر طولانی در تحویل خودروها از خرید خود انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت از مشتریان می‌خواهد که با در نظر گرفتن سود پول و همچنین جریمه تأخیر از خرید خود انصراف دهند، گفت: درخواست ما آن است که اگر شرکت نمی‌تواند خودرو تحویل دهد، پولمان را متناسب با ارزشش برگرداند. 

وی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم از قوه قضائیه پاسخی در این مورد دریافت کنیم،‌گفت: از مسئولان شرکت آذربایجان خودرو شکایت کرده‌ایم و پیگیر این مسأله هستیم.

وی ادامه داد: در یک برهه زمانی مسئولان شرکت اعلام کردند که خودروی جایگزین به خریداران معرفی کرده‌اند در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده و هیچ جایی، اعلامی در این مورد صورت نگرفته است.

به گفته این مشتری شرکت آذربایجان خودرو، اوایل امسال نیز به برخی از خریداران خودرو برای تکمیل وجه فشار آورده‌اند که آنها نیز برای تحویل خودرو این کار را انجام داده‌اند و حتی بابت وام 30 میلیون تومانی خرید خودرو نیز قسط پرداخت می‌کنند اما تاکنون خودرویی به آنها تحویل داده نشده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودروهای MG360 در بازار به بیش از 200 میلیون تومان رسیده است،‌گفت: 2 سال است که برای رسیدگی به شکایتمان دوندگی می‌کنیم ولی کسی پاسخگوی ما نبوده است.

خبرگزاری فارس در این مورد خواستار دریافت توضیح شرکت آذربایجان خودرو نیز شد که گفتند طی روزهای آینده در این مورد اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول