اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افتتاح 1341 طرح حوزه کشاورزی در دهه فجر/ بی‌نیازی از واردات شکر از سال آینده

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعا 1341 پروژه در دهه فجر در بخش کشاورزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در بین این پروژه‌ها 30 طرح صنعتی بزرگ با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان وجود دارد.

افتتاح 1341 طرح حوزه کشاورزی در دهه فجر/ بی‌نیازی از واردات شکر از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه و کلنگ‌زنی‌های پروژه‌های دهه فجر در بخش کشاورزی در استان، گفت: آئینی روز شانزدهم بهمن‌ماه با حضور وزیر جهادکشاورزی جهت رونمایی و افتتاح پروژه‌های این بخش برگزار و از 30 تولیدکننده ملی و استانی برتر بخش کشاورزی تجلیل می‌شود.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعا یک‌هزار و 341 پروژه در دهه فجر در بخش کشاورزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: در بین این پروژه‌ها 30 طرح صنعتی بزرگ با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و اشغالزایی 185 نفر به‌طور مستقیم و 116 نفر به‌طور غیرمستقیم وجود دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد موجب بهره‌مندی یک‌هزار و 867 خانوار و اشتغال یک‌هزار و 927 نفر از این طرح‌ها می‌شود؛ همچنین برای مجموع این طرح‌ها 114 میلیاردتومان هزینه شده است.

برهم زدن بازارهای صادراتی ایران توسط دشمنان

غریب با بیان اینکه تولیدات بخش کشاورزی علیرغم تحریم‌های ظالمانه وجب ثبات در کشور شده است، اظهار کرد: هیچ کشوری توانایی مقابله با این تحریم‌ها را بیش‌تر از 6 ماه ندارد، دشمن در حال حاضر درصدد برهم زدن بازارهای صادراتی ایران در جهان است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص شایعات پیرامون آلودگی محصولات لبنی در کشور، توضیح داد: کشور ایران سالانه بالای یک میلیارد دلار لبنیات به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کند که از نظر کیفیت و تنوع در رده بالایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی از 3 میلیارد دلار به 9 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، کشاورزان تمایل بسیار بالایی برای صادرات محصولات خود دارند، این موضوع کمبود ارز را جبران می‌کند.

غریب در ادامه با بیان اینکه سرانه تولید برخی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: غلات، حبوبات، چغندر قند، میوه‌های دانه‌دار، سیب زمینی، سیب درختی، انگور، بادام، میوه‌های خشک، گوشت قرمز، شیر، هلو و عسل از جمله این محصولات است.

افزایش سطح زیر کشت چغندر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه نیاز کشور به شکر سالانه 2 میلیون و 500 هزار تُن است، اظهار کرد: طبق سیاست وزارت جهادکشاورزی باید تولید به بالای 2 میلیون تُن برسد، سهم استان افزایش سطح زیر کشت چغندر از یک‌هزار و 50 هکتار به 2 هزار هکتار است؛ تا در سال آینده از واردات این محصول استراتژیک بی‌نیاز شویم.

 

انتهای پیام/68026/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول