اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان جزو استان‌های خوب در بهره‌برداری از طرح تحول سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان جزو استان‌های خوب در بهره‌برداری از این طرح بود که حدود 200 میلیارد تومان در بخش نوسازی و بازسازی هزینه شد.

زنجان جزو استان‌های خوب در بهره‌برداری از طرح تحول سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نشست حول دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان بعد از انقلاب برگزار شده است، اظهار کرد: هر چند انقلاب همه امور از جمله حوزه درمان را تحت تاثیر قرار داد، ولی به فاصله کمی اقدامات در این حوزه آغاز شد که مهم‌ترین آن تسهیل دسترسی عموم مردم به امکانات اولیه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان توجه به امکانات و توانمندی‌های داخلی را در حوزه درمان از جمله مهم‌ترین اقدامات بعد از انقلاب دانست و تصریح کرد: در این راستا سیستم دسترسی به صورت شبکه‌ای در بخش بهداشت در کشور طراحی و عملیاتی شد.

وی از فعالیت 65 دانشگاه و دانشکده حوزه پزشکی بعد از انقلاب خبر داد و گفت: امور حوزه بهداشت و درمان کشور توسط تربیت شدگان این دانشگاه‌های در بخش‌ها و تخصص‌های مختلف اداره می‌شود.

قزلباش با تاکید بر رشد و ارتقای آموزش‌های مربوط به حوزه درمان بعد از پیروزی انقلاب افزود: پژو‌هش و فضاهای مورد نیاز این حوزه هم در این سال‌های تقویت و توسعه پیدا کرده و در کنار این اقدامات تجهیزات و امکانات مورد نیاز هم ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ایران بازار باز و تجاری برای شرکت‌های دارویی خارجی محسوب می‌شد، ادامه داد: بعد از انقلاب، کشور صاحب نظام دارویی شد که در آن تولید دارو هم مد نظر قرار گرفته است و در این راستا بیش از 95 درصد نیاز دارویی کشور توسط شرکت‌های داروسازی داخلی تامین می‌شود.

وی به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای اقدامات پیش‌بیمارستانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان زنجان 57 پایگاه با حدود 100 آمبولانس برای استفاده در اقدامات پیش‌‎بیمارستان و همچنین اورژانس هوایی در اختیار دارد که در موارد مورد نیاز خدمات حیاتی به کسانی که نیاز به دریافت درمان از این حوزه پیدا می‌‎کنند، ارائه می‌کند.

قزلباش تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در استان زنجان را به شرط تکمیل دو بیمارستان ولی عصر زنجان و یک بیمارستان در خدابنده یک هزار و 800 تخت اعلام کرد و افزود: این تعداد تخت در 14 بیمارستان استان به مراجعان ارائه خدمت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان فعالیت خیران استان در حوزه درمان را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: در این راستا خیران حضرت ولی‌عصر برای افزایش 240 تخت بیمارستانی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی از تدوین و ارائه 2 هزار مقاله توسط هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: این دانشگاه 12 هزار فارغ‌التحصیل دارد.

قزلباش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی حدود 46 هزار خدمت به مراجعان خود ارائه می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس شبکه خانه‌های بهداشت هم بر اساس نقشه راه تکمیل شد.

وی به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: در این  راستا دانشگاه علوم پزشکی استان جزو استان‌های خوب در بهره‌برداری از این طرح بود که حدود 200 میلیارد تومان در بخش نوسازی و بازسازی هزینه شد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول