اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه 600 نظامی دیگر در آفریقا مستقر می‌کند

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که 600 نیروی نظامی به منطقه صحرا اعزام خواهد کرد تا در عملیات مبارزه با تروریسم در این منطقه مشارکت کنند.

فرانسه 600 نظامی دیگر در آفریقا مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه از اعزام 600 نیروی نظامی دیگر به کشور ساحل در آفریقا خبر داد.

به گزارش رویترز، این نظامیان قرار است در جنوب صحرا مستقر خواهند شد. 

پارلی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، این نیروها برای مشارکت در عملیات مبارزه با تروریسم و مقابله با شبه نظامیان تکفیری به منطقه‌ای بین مالی، بورکینافاسو و نیجر فرستاده خواهند شد. 

ارتش فرانسه حدود 4500 نیروی نظامی در منطقه دارد که مشغول انجام عملیات هستند. 

براساس گزارش یورو نیوز، نفوذ فرانسه در منطقه غرب آفریقا به دوران استعمار و تشکیل «آفریقای غربی فرانسه» بر می گردد. «آفریقای غربی فرانسه» فدراسیونی از مستعمرات فرانسه بود که شامل کشورهایی از جمله سنگال، موریتانی، مالی، بورکینافاسو و نیجر می‌شد.

مناطق مرکزی و شمالی مالی از سال ۲۰۱۲ شاهد حملات تروریستی مکرر گروه‌های جدایی‌طلب و افراط‌گرایان وابسته به القاعده و داعش بوده است.

سال گذشته میلادی 13 نظامی فرانسوی در جریان یک عملیات در مالی کشته شدند و این مساله باعث تصمیم پاریس برای اعزام نیروهای بیشتر به این منطقه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول