اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کشف ۲۰۷ میلیارد تومانی کالای قاچاق در همدان/ افزایش سرقت‌

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۲۰۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش سرقت‌ در همدان هستیم.

کشف ۲۰۷ میلیارد تومانی کالای قاچاق در همدان/ افزایش سرقت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حضور باشکوه مردم در صحنه است تا تمام نقشه‌های دشمن را خنثی و قدرت و شوکت نظام اسلامی را به منصه ظهور رساند.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر جشن‌های متعددی توسط مردم و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که در حوزه امنیتی، انتظامی و ترافیکی برنامه‌ریزی ویژه‌ای به این منظور تدارک دیده‌ شده است گفت: در سطح استان آمادگی همه‌‌جانبه برای اتخاذ تمهیدات لازم وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: مردم همدان با حضور در صحنه‌های مختلف پایبندی به نظام و جمهوری اسلامی را نشان داده‌اند، همانطور که در مراسم گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز حضور بی‌نظیری داشتند که در طول تاریخ استان بی‌سابقه بود.

وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: متاسفانه کسانی که عناد دارند یا غافل هستند و بعضاً گلایه‌هایی دارند، گاهی با دشمنان برای تضعیف حضور مردم در پای صندوق‌های رای یکی می‌شوند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با قدرت مردم عجین شده و اگر این قدرت نبود انقلاب ما نمی‌توانست در برابر توطئه‌های دشمنان که هر توطئه آن می‌توانست کشور را نابود کند، بایستد افزود: قدرت انقلاب اسلامی قدرت مردم است.

وی با اشاره به اینکه این روزها دشمن تبلیغ می‌کند تا مردم کمتر در انتخابات شرکت کنند گفت: باید از گلایه‌ها از وضعیت اقتصاد و کمبودها گفته شود و از مسوولان مطالبه‌گری صورت گیرد اما هیچگاه نباید به اساس نظام که امنیت جامعه و کشور بوده لطمه وارد کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان نقش رسانه‌ها را در حوزه مبارزه با جنگ نرم مهم دانست و افزود: امیدوارم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم تا فرد اصلح را انتخاب و نقشه دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نیروی انتظامی استان طی ۱۰ ماه اخیر بیان کرد: طرح‌های متعددی در حوزه عملیاتی برگزار شده و بیش از ۸۳۰ هزار تماس مردمی با ۱۱۰ ثبت شده که تقریباً س درصد افزایش اقدامات عملیاتی را نشان می‌دهد.

کامرانی‌صالح از تشکیل ۹۹ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف جرایم در این مدت خبر داد و افزود: بیش از ۵ هزار دوربین در سطح استان نصب شده است.

وی آگاه‌سازی و مشارکت آحاد مردم در امنیت را مهم عنوان کرد و افزود: اگر افراد در حوزه انضباط اجتماعی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشته باشند و قانون‌گرایی را ترویج کنند معنای مشارکت در امنیت پررنگ می‌شود.

کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵.۵ تن انواع مواد مخدر در حوزه پلیس مواد مخدر کشف کرده‌ایم که البته اکثر عملیات‌ها اقدامات پیش‌دستانه و مشارکتی در خارج از استان بوده است گفت: ۷۶ باند در این راستا متلاشی شده است.

وی با اشاره به توقیف ۸۴ دستگاه و ۳۱ دستگاه موتورسیکلت افزود: بیش از ۶ هزار نفر به عنوان مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان خرد زیر پوشش عملیات‌ها قرار گرفته‌اند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه بیش از ۳ هزار نفر از فروشندگان خرد و مصرف‌کنندگان مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مردم در طول این مدت مسائل و مشکلات خود را در قالب خواسته‌ها، انتقادات و پیشنهادات با ۱۹۷ در میان گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۶ هزار نفر با شماره ۱۹۷ تماس گرفته‌اند و ۳۸ درصد افزایش رضایتمندی را نسبت به مدت مشابه در حوزه ۱۹۷ داشتیم.

 ۳۶ باند مهم متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۳۶ باند مهم در استان خبر داد و افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جرایم مهم افزایش نداشته اما جرایم خرد افزایش داشته است گفت: بیش از ۳۷۰ عملیات در حوزه مبارزه با قاچاق انجام شده و در این راستا بیش از ۳ هزار نفر در حوزه جابه‌جایی کالای قاچاق دستگیر شده‌اند که ارزش ریالی کشف کالاهای قاچاق ۲۰۷ میلیارد تومان است.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده در این حوزه رسیدگی شده که از این تعداد ۲۱۱ فقره پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۲۳ فقره بیش از ۵۰۰ میلیون جرایم در حال رسیدگی است افزود:‌ در حوزه پلیس فتا یک‌هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شده و ۲۷۴ نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کاهش ۷ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری

وی با اشاره به اینکه ۱۵۸ جلسه آموزش و اطلاع‌رسانی برای مردم استان برگزار شده است خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه درون شهری در حوزه پلیس راهور ۷ درصد کاهش متوفیان را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تصادفات در حوزه برون‌شهری ۱۲ درصد افزایش داشته است گفت: این تصادفات بیشتر در محورهای روستایی و ۳۰ کیلومتری محورهای ورودی و به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه انضباط اجتماعی و توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش و اطلاع‌رسانی بیشتری را در دستور کار داشته باشیم افزود: جلسات متعددی را در حوزه اجتماعی برگزار کرده‌‌ایم و ۲۵۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه ۵ هزار ۹۲۶ پرونده قضایی به ۴۵ مرکز مشاوره محول شده که ۸۴ درصد فقره پرونده منجر به سازش شده است گفت: ۷۴ هزار فقره گذرنامه و ۳۷ هزار گواهینامه‌ در ۱۰ ماهه امسال صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ فقره شماره‌گذاری موتورسیکلت به ثبت رسیده و ۱۴ هزار فقره خودرو پلاک‌گذاری شده‌اند افزود: در حوزه وظیفه عمومی ۱۲ هزار و ۱۵۰ هزار نفر معافیت تحصیلی گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان به کفالت و معافیت پزشکی یک‌هزار و ۱۵۰ فقره پرونده اشاره کرد و گفت: ۴ هزار فقره پرونده پیگیری مشمولان غائب بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۳ هزار مورد خدمت در بهداری‌ها به مردم و نیروهای پلیس ارائه شده است افزود: بیش از ۱۵۰ هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

کامرانی‌صالح  با بیان اینکه اگر در حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی گام‌های موثر برداریم در  کاهش آسیب حائز اهمیت است گفت: وجود ۴۰۰ کشته تصادفات تنها در محورهای استان نکته قابل توجهی است و اگر بتوانیم آحاد جامعه را آگاه کنیم بیش از ۷۰ درصد جرایم کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: اموال مسروقه مکشوفه در سامانه «نما» ثبت می‌شود و افراد می‌توانند با ورود به این سامانه از اموال مسروقه خود نشانه‌هایی را به دست بیاورند و پیگیری‌های بعدی را داشته باشند.

برخورد لازم با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی

فرمانده انتظامی استان همدان در پاسخ به اینکه این روزها شاهد تبلیغات انتخاباتی زودهنگام در فضای مجازی هستیم و پلیس در مقابل آن چه عکس‌العملی نشان می‌دهد گفت: کسانی که در حوزه فضای مجازی تبلیغ کنند به ویژه اگر قصد تخریب فردی را داشته باشند، سریع شناسایی شده و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جمع‌آوری معتادان تپه پیسا مشکلی وجود ندارد اما مشکل جا برای نگهداری و غربالگری آنها وجود دارد افزود: خانواده‌ای که در ترک اعتیاد کمک می‌کند به نوعی مشارکت اجتماعی دارد و خواستار توجه به این مسئله هستیم.

کامرانی‌صالح بیان کرد: سعی داریم معتادان محلی برای پاتوق در شهر نداشته باشند و در این راستا نیز اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهیم.

وی در خصوص علت واژگونی خودروها در همدان بیان کرد: در حوزه تصادفات عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه مولفه‌های مهم هستند اما بیشتر موارد تصادفات به واژگونی برمی‌گردد که بیش از ۹۰ درصد این امر نیز به خاطر خواب آلودگی و خستگی مفرط رانندگان گزارش می‌شود.

کامرانی صالح نقش دانشگاه‌ها و خانواده‌ها را در کاهش آسیب اعتیاد به ویژه در بین نوجوانان مهم دانست و افزود:‌ پلیس اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد اما باید فرهنگ‌سازی مورد توجه جدی باشد.

وی در خصوص سوال خبرنگار دیگری مبنی بر لزوم کنترل خانه‌های مجردی گفت: هرجا  لیستی از خانه‌های مجردی بود به ما گزارش شود.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد:‌ برخی خانه‌هایی را اجاره داده و دچار تخلف شده بودند که ما با آنها برخورد کردیم اما ساماندهی این مراکز توسط میراث فرهنگی باید مورد توجه باشد.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این روزها شاهد افزایش سرقت خرد به ویژه در مناطق مرکزی شهر هستیم گفت: در این حوزه رتبه بیست و ششم را داریم یعنی سرقت بالایی نداریم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرقت‌های خرد توسط معتادین انجام می‌شود از افزایش پنج درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: هفت درصد افزایش سرقت‌های خرد را شاهد بودیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول