اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز برچیدن بساط اسرائیل غاصب است/ به زودی شاهد استقرار دولت فلسطین خواهیم بود

مشاور نظامی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه به زودی شاهد استقرار دولت فلسطین در سرزمین اشغالی خواهیم بود خواهیم بود، گفت: شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز برچیدن بساط سلطه و اسرائیل غاصب است.

شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز برچیدن بساط اسرائیل غاصب است/ به زودی شاهد استقرار دولت فلسطین خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین دهقان عصر امروز در گردهمایی بزرگ خانواده شهدا و ایثارگر استان گلستان در حسینیه عاشقان ثارالله از سردار سلیمانی به عنوان شهید محور مقاومت یاد کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی بزرگ مجاهدی که همه عمر با برکت در عرصه جهاد و مقاومت برای اعتلای کلمه الهی گذراند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بزرگمرد تاریخ سازی است که فصل جدیدی در زندگی جوامع بشری به خصوص در منطقه ما رقم زد، تصریح کرد: این سردار رشید اسلام، با درایت، شجاعت، تدبیر، خطرپذیری و حضور همیشه در صحنه توانست همه کیدها، مکرها و برنامه‌های نظام سلطه را با ناکامی مواجه کند و توانست به مکتبی را در دنیا گسترش دهد که امروز نامش را مکتب مقاومت می‌گذاریم.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا تاکید کرد: سردار سلیمانی ترجمان تمامی ارزش هایی بود که انقلاب اسلامی با عرصه زیست سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع به ارمغان آورد.

دهقان با اشاره به تعاریف و ویژگی‌های یوم الله ابراز کرد: روزهایی که تجلی تمام عیار و عینیت یافتن معجزات الهی است، در هر مکانی و هر زمانی که انسان حضور عزت و قدرت الهی را در صحنه اجتماع مشاهده کند آن روز یوم الله است.

وی با بیان اینکه یکی از سنت های پایدار و همیشگی حاکم بر زندگی بشر پیروزی حق بر باطل است، افزود: آنجایی که انسان‌هایی تصمیم به حیات می‌گیرد و برای دستیابی به ارزش‌های متعالی حاضر می‌شود هزینه ‌کند و تا جایی پیش می‌رود که جانش را در این مسیر تقدیم می‌کند وضعیتی رقم می‌خورد که آن حضور خدا است.

 

۲۲ بهمن نویدبخش ظهور یک مکتب مبارزاتی در عرصه سیاسی ملتهاست

مشاور نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: ایام‌الله نقاطی در زندگی انسان‌ها هستند که به یک بازه زمانی خاصی محدود نمی‌شوند بلکه آثار و پیامدهای ماندگار دارند ایام‌الله روزهای ماندگار تاریخ بشریت هستند دامنه و مقیاس زمان و مکانی ندارند، یکی از ایام‌الله‌هایی که در تاریخ گذشته خود همواره یاد می‌کنیم ۲۲ بهمن بود این ایام یک نقطه عطف سیاسی و فرهنگی در کشور ما است.

دهقان گفت: 22 بهمن روزی است که ورق تاریخ برمی‌گردد و یک نظام فاسد وابسته به نظام سلطه که برای جامعه چیزی جز تاریکی، فقر و ذلت به ارمغان نیاورد سرنگون؛ سپس نظامی که منادی ارزش‌ها مبتنی بر احکام الهی است جایگزین آن می‌شود و این روز در تاریخ ملت ما همیشه زنده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن نویدبخش ظهور یک مکتب مبارزاتی در عرصه سیاسی ملتهاست، تصریح کرد: قبل از زمان حضرت امام مکاتبی که در دنیا به عنوان مکتب رهایی بخش بودند و حتی دستیابی به عدالت در درون آن دنبال می‌کردند تمام آن مکاتب به بن‌بست رسیده بود و توانایی خودشان را برای این که جوامع را از زیر یوغ استبداد خارج کنند را نداشتند و ناکارآمدی خود را به اثبات رساندند.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: امام راحل مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مبارزه با ظلم و دفاع از کرامت انسانی و ارزشهای دینی بود یکی از جنبه‌های قابل ستایش انقلاب اسلامی روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، شکستن هیمنه استکبار بود همین عنصر شهادت طلبی، ایثارگری و جهادی در ذات یک جامعه به طور طبیعی برای آن جامعه امنیت و پیشرفت می‌آورد و تاریخ‌ساز می‌شود و عنصر بازدارندگی را با خود می‌آورد و همچنین اقدام دشمنان را با پاسخی پشیمان کننده و رسوا کننده همراه می‌کند.

دهقان بیان کرد: قیام حسینی ضمن اینکه جریان اموی را رسوا و تبدیل به یک مکتب حیات‌بخش کرد این پیام را برای جهان داشت که با ظالمان نمی‌شود همزیستی داشت و سازش کرد، پذیرش ظالم خودش نوعی ظلم است.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام راحل بود، ابراز کرد: با ظالم باید مبارزه و همواره از مظلوم دفاع کرد ما امروز سربازان بدون مرز داریم، انقلاب ما ماهیت و درونمایه اش این است کسانی که با این انقلاب هستند با هیچ ظالمی سازش نمی‌کنند و از کرامت انسانی مظلومان دفاع می‌کنند.

 

انتقام سخت آغاز شده و ادامه خواهد داشت

مشاور نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم، ابومهدی المهندس و همرزمانش جنبش و حرکت و انسجام و فریاد بلندی در دنیا برعلیه ظالمانی که بزدلانه آنها را به شهادت رساندند ایجاد شد، حال اگر گفته می‌شود انتقام سخت می‌گیریم و در عین الاسد پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار می‌دهیم، اعلام می‌داریم که این فقط یک سیلی بود.

دهقان با بیان اینکه انتقام سخت آغاز شده و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: شهادت حاج قاسم نقطه آغاز یک حرکت جدید در منطقه و جهان خواهد بود، اکنون جای این سوال است که چرا حاج قاسم را آمریکایی‌ها باید ترور کنند؟ چگونه یک قمار باز چنین تصمیمی گرفت؟ یادمان باشد تاریخ را به عقب برگردیم همواره یک نکته در ذهن ما می تواند برجسته باشد زمانی که انقلاب ما پیروز شد و دو بلوک قدرت سرنوشت همه نظام های سیاسی را ورق می‌زدند اما هر دو، یک هدف واحدی را دنبال می‌کردند تا سلطه خودشان را بر دیگران تحمیل کنند و انقلاب اسلامی این نظام دو قطبی را سه قطبی کرد چون این نظام خارج از اراده قدرت استکباری به وجود آمد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ندای نه شرقی- نه غربی را عمیقاً و به طور اعتقادی مطرح کرد و با فروپاشی بلوک شرق و غرب؛ دوگانه جدیدی شکل گرفت؛ نظام اسلامی و نظام استکباری، که از روز اول تنازع بین حق و باطل وجود داشت.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا گفت: هدف آمریکا این است که هیچ نظام سیاسی در منطقه نباید وجود داشته باشد که تأمین کننده منافع آمریکا باشد و هیچ قدرتی، هیچ دولت و نهادی و جنبش و گروهی در منطقه نباید پا بگیرد که امنیت اسرائیل را تهدید کند و یا منابع اصلی انرژی موجود در منطقه باید بر مبنای خواست آمریکا باشد، انقلاب اسلامی اینها را به هم زد.

دهقان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ علم دفاع از فلسطین بلند شد، گفت: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی طبیعی است، قاسم سلیمانی برهم زننده و به شکست کشاننده طرح استکبار بود، مهار آمریکا و در عرصه مبارزه با داعش با به‌کارگیری بسیج و جوانان این مناطق توانست استکبار را شکست دهد، قاسم سلیمانی عنصر اساسی و تعیین کننده بود.

وی با طرح این سوال که نظام سلطه چرا نباید انتقام تاریخی از کسی که آنها را در منطقه ذلیل کرده بگیرد، پاسخ داد:  ما ترور حاج قاسم را انتقام‌گیری ناشی از حقارت و شکست آمریکا می‌دانیم.

 

ترامپ هیچ نقطه مثبت یا قابل ارزش گذاری در سیاست خارجی نداشت

مشاور نظامی فرمانده کل قوا بیان کرد: از یک سال و نیم گذشته جریانی در ایران، لبنان و عراق در حال شکل‌گیری بود که طراحی آن توسط آمریکا، عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت، آنها برای اینکه بگویند در منطقه بی ثباتی وجود دارد که آن ناشی از حضور ایران است، در عراق و لبنان تلاش کردند بی ثباتی ایجاد کنند، برآورد اولیه آمریکا و اسرائیل این بود که منطقه آماده یک اقدام نهایی است و می‌شود بساط حضور و نفوذ ایران و جریان محور مقاومت که بر علیه سلطه کار می‌کند را گرفت.

دهقان ادامه داد: آنها فکر می‌کردند ترور شهید سلیمانی و ابومهدی یک اقدام تمام کننده بر اساس محاسبات مادی گرایانه که آمریکا انجام داد خواهد بود، ترامپ هیچ نقطه مثبت یا قابل ارزش گذاری در سیاست خارجی نداشت باید کاری انجام می داد که می‌گفت من در قد و قواره یک آدم سیاستگزار هستم.

وی با بیان اینکه ما با آمریکا در جدال و درگیری مستقیم نبودیم، گفت: آمریکایی‌ با ترور سردار سلیمانی کاری کردند که ما گفتیم انتقام سخت خواهیم گرفت و با موشک‌باران عین الاسد نشان دادیم، آمریکایی‌ها در ۷۵ سال گذشته به ۵۲ کشور یا حمله کردند یا کودتا کردند و یا مداخله کردند و نظام‌های سیاسی را به کیفیتی که خواستند سامان دادند.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا تاکید کرد: برای اولین بار در طول حیات آمریکا یک کشور پیدا شد که به آمریکا بگوید اگر یکی بزنید، حتما 10 تا می‌خورید، دوران بزن و دررو تمام شده است، آنها سردار سلیمانی را ترور کردند و ما پایگاه عین الاسد را زدیم و اعلام کردیم اگر ادامه دهند ما هم ادامه می‌دهیم و اینطور هیمنه پوشالی استکبار را درهم شکستیم.

دهقان با بیان اینکه این اوج قدرت نظام اسلامی است که هیمنه استکبار را شکسته، افزود: این همان «نه» بزرگی است که محور مقاومت و انقلاب اسلامی به نظام استکباری نشان داده است، هیمنه آمریکا و ابهت پوشالی غرب و اصل اساسی پایداری در قاموس امنیتی آمریکا مخدوش شد و حالا همه می توانند منافع آمریکا را بزنند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود انتقام سخت؛ در حقیقت ادامه مبارزه ای است که مبنی بر خروج آمریکا در منطقه می‌شود این یعنی آغاز حرکت؛ هر اقدامی که توسط آزادی‌خواهان انجام می‌شود دایره آن حرکت محدود نخواهد بود.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه خون حاج قاسم سلیمانی و شهادت او نقطه آغازی برای برچیده شدن بساط سلطه و از بین رفتن اسرائیل شده است، تصریح کرد: تشییع سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که این مرد بزرگ به عنوان سردار دل‌ها و و نماد تمام عیار مکتب امام در دلها زنده و جاوید است، امروز قاسم سلیمانی به عنوان الگو برای نسل جوان موضوعیت جدیدی پیدا کرده است.

دهقان افزود: تشییع ده‌ها میلیونی و بلکه صدها میلیونی فارغ از جریانات سیاسی در تشییع پیکر سردار دلها نشان داد که یک ملت یکپارچه و متحد هستیم و این همان چیزی است که انقلاب را به وجود آورد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول