اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پنجاه و دومین نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در مشهد گشایش یافت

پنجاه و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت هسته‌ای کشور، با حضور مسؤولان کشوری و استانی در مشهد افتتاح شد.

پنجاه و دومین نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در مشهد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیین افتتاح پنجاه و دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل اطلاعات، مدیرکل آموزش و پرورش، همچنین اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای صنعت هسته‌ای، با بیان اینکه دهه فجر یادآور رشادت‌های فراوان در پیروزی انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب بر اساس سه رکن اصلی ایجاد شد که مهم‌ترین این ارکان، مردم بودند.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه ۱۵ سال از آرمان‌های انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) حمایت کردند و باعث پیروزی این انقلاب شکوهمند شدند.

معاون استاندار دومین رکن پیروزی انقلاب را، معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، عنوان کرد و گفت: امام راحل(ره) فردی عاقل، شجاع، مدیر و مدبر بودند که توانستند با توکل بر خدا، این انقلاب را به پیروزی برسانند.

جعفری ادامه داد: سومین رکن این انقلاب، دین مبین اسلام، مکتب و ایدیولوژی اسلامی و عاشورایی بود؛ در این ایام دهه فجر وظیفه ما غیر از گرامیداشت و برگزاری ۵۳ هزار مراسم در سطح خراسان رضوی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه مان این است که قدردان مردم فهیم خودمان باشیم، مردمی که با شرکت در تشییع میلیونی سردار سلیمانی نشان دادند قدردان خدمتگذاران خود هستند و پای آرمان‌های این نظام ایستاده‌اند، پس ما نیز موظفیم قدردان این مردم باشیم و تلاش کنیم هرچقدر می‌توانیم خدمات بهتر و با کیفیت‌تری به آنها ارائه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مطمئن هستم این مردم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفندماه، پاسخ محکم‌تری به معاندان و دشمنان این نظام می‌دهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نتوانستیم شخصیت رهبر کبیر انقلاب در ابعاد مختلف را بشناسیم و بشناسانیم، ایام الله دهه فجر را فرصت خوبی برای این دو مهم، عنوان کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) در حوزه‌های مختلف شاخص بودند، شجاعت امام نمونه بود؛ در مورد وقت شناسی امام باید گفت این شخصیت برای تمام لحظه به لحظه زندگیشان برنامه داشتند، این حتی در گزارش ساواکی‌هایی که امام را در عراق تعقیب می‌کردند هم به وضوح دیده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در دی ماه ۵۹ امام لیست اموالشان را به دیوان عالی اعلام کردند و در ۱۱ تیرماه ۶۸ هم اعلام می‌شود، اموال امام(ره) در زمان رهبری، چه بوده؛ یک زمین ارثی در خمین داشتند که به مستمندان دادند، خانه امام در قم، در اختیار نهضت سواد آموزی قرار گرفته و اموالی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی داشتند شامل عینک، ناخنگیر، شانه، تسبیح، قرآن، سجاده، عمامه لباس روحانیت و کتب دینی است.

وی افزود: در مورد مقام معظم رهبری هم همین گونه است، ما نتوانستیم ابعاد زندگی معظم له را در حوزه‌های مختلف بشناسیم و بشناسانیم، رهبری هفت فرزند دارند که چهار پسرشان روحانی و مستأجر هستند، ساده زیستی و قناعت خودشان هم که مثال زدنی است.

جعفری به درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب هم اشاره و ابراز کرد: خاطرات شهید تهرانی مقدم را بخوانید، وی نقل می‌کند مقام معظم رهبری تاکید کرده بودند که در صنعت موشکی سرمایه گذاری کنید، این حرف مربوط به زمانی است که حرفی از موشک نبوده اما امروز شاهد هستیم همین موشک چقدر باعث قدرت ما در منطقه و جهان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: در سند امنیت ملی آمریکا قید شده است که چندین تریلیون دلار برای نفوذ در خاورمیانه هزینه می‌کنیم اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه این هزینه‌ها را پوچ می‌کند.

وی تصریح کرد: رعایت بیت المال و بسنده کردن به حداقل‌ها در زندگی برای رهبری که امکانش را دارد به لحاظ مادی بهتر زندگی کنند؛ بسیار ارزشمند است اما ما کمتر به آن توجه کرده ایم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، به حق مسلم دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: دستیابی به دانش هسته‌ای طبق قانون "ان.پی.تی" برای همه کشورها آزاد است چرا که در حوزه‌های مختلف صنعتی، پزشکی و دارویی و کشاورزی، کاربردهای زیادی دارد، در دکترین دفاعی ما جایی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد و مقام معظم رهبری به لحاظ شرعی آن را حرام اعلام کرده‌اند اما دنیا از این موصوع ترس دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه چند کشور محدود مانند انگلیس، امریکا و اسرائیل که خودشان را جامعه جهانی نامیده‌اند اما در اصل جماعت جهانی هستند، کشورها را به دو گروه خوب و بد تقسیم کرده اند و به بعضی کشورها کمک می‌کنند که به دانش هسته‌ای دست پیدا کنند حتی سلاح هسته‌ای بسازند، گفت: این کشورها در مورد کشورهایی مانند ایران، که با معیارهای آنها بد هستند، از هیچ کاری برای جلوگیری از دستیابی شان به انرژی هسته‌ای فروگذار نکرده اند، تحریم و تهدید و ترور و تبلیعات منفی در دنیا، بخشی از این تلاش‌هاست که خوشبختانه بی‌ثمر بوده است.

دستاوردهای هسته‌ای، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: مقام معظم رهبری در توصیه‌های گام دوم علاوه بر تاکید به علم و پژوهش، معرفی دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی به جوانان را مطالبه کرده‌اند. 

قاسمعلی خدابنده افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب، دستاوردهای هسته‌ای است که بر خلاف تمام تهدیدها و تحریم‌ها به همت دانشمندان و جوانان ایرانی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای، مجموعه فعل و انفعالاتی است که باعث آزادسازی انرژی شده و می‌تواند به انرژی‌های برق و رادیواکتیو تبدیل شود، یادآور شد: با توجه به اینکه استفاده از سوخت‌های فسیلی خسارت‌های زیست محیطی دارد دنیا به سمت استفاده از انرژی هسته‌ای رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در صنایع پزشکی و درمان، کشاورزی، تولید سموم گیاهی، ناوهای هواپیمابر و صنایع گوناگون هم استفاده زیادی از این این انرژی داریم و کشور ما نیز با اقتدار به این توانمندی دست پیدا کرد.

گفتنی است؛ پنجاه و دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، به مدت پنج روز، از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و بعدازظهرها ۱۴ تا ۱۷، در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد، برپا است.

این نمایشگاه از بخش‌های متنوع و جذابی مانند مرور چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج سنگ معدن اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر، سیملاتور آموزشی، آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی اراک، کاربردهای جنبی صنعت هسته‌ای در پزشکی، داروسازی و کشاورزی تشکیل شده و بازدید آن برای عموم آزاد است. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول