اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجاب و عفاف باید یک متولی خاص داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: حوزه‌های علمیه و برخی دستگاه‌های فرهنگی متاسفانه آن‌طور که باید و شاید در زمینه عفاف و حجاب ورود نکرده‌اند و باید به مراتب بیش از گذشته در این امر مهم کار کرد

حجاب و عفاف باید یک متولی خاص داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اولین نشست خبری مدیر حوزه‌های علمیه استان در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام نادرحقیقی در این نشست خبری در خصوص واگذاری قسمت تاریخی حوزه علمیه  برادران در بندرعباس جهت استفاده عموم، افزود: ساختمان حوزه علمیه برادران مدرسةالنبی و  نگهداری آن در اختیار هیات امنا مدرسه قرار دارد و بخش آموزشی آن در اختیار ما است و قسمت باستانی ساختمان حوزه در اختیار و ارتباط با ما نمی باشد و مستقلات دیگر مربوط به حوزه  در اختیار مرکز و هیات امنا است.

 وی اظهار کرد: در زمان شکل گیری انقلاب و‌جنگ تحمیلی، طلاب بندرعباس دوشادوش مردم در صحنه بودند و در زمان جنگ نیز حوزه علمیه برادران تعطیل و ۹۰ نفر آن ها به جبهه اعزام که از این بین ۳۴نفر از جمله مدیر وقت حوزه علمیه و برخی اساتید و طلاب شهید می‌شوند که این خود به نوعی در کشور نیز منحصر به فرد است که بیش از یک سوم حوزه علمیه بندرعباس به مقام رفیع شهادت نائل شدند و سرکشی به این خانواده  شهدا در ایام دهه فجر یکی از برنامه‌های حوزه علمیه استان هرمزگان است.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان بیان داشت: شرکت حداکثری در انتخابات وظیفه همه است و طلاب در صدر این امر مهم و خطیر هستند که باید با تمام وجود در این انتخابات شرکت کنند و دیگران نیز جهت شرکت در این مشارکت اجتماعی، ترغیب و تشویق کنند.

حقیقی گفت: حوزه‌های علمیه سراسر استان از فرد و قشر خاصی در انتخابات حمایت نخواهند کرد و ۱۵۰طلبه از سمت حوزه علمیه و ۱۲۰مبلغ از تبلیغات اسلامی در سراسر استان و ایامی که به انتخابات منتهی می شود، به بحث انتخابات و بیان معیارها و ملاک‌های انتخاباتی بر اساس رهنمودهای رهبری و سیره و‌ گفتار امام خمینی (ره) خواهند پرداخت تا مردم بتوانند به خوبی افراد باتقوا و متخصص را انتخاب و راهی مجلس کنند. 

در ادامه این مقام مسؤول به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره و افزود: حوزه های علمیه و برخی دستگاه های فرهنگی متاسفانه آن  طور که باید و شاید در این زمینه ورود نکرده اند و باید به مراتب بیش از گذشته در این امر مهم کار کرد و  این امر تنها با جلسه گرفتن و‌ گزارش نوشتن حل نمی شود بلکه  این مبحث فرهنگی باید یک متولی خاص داشته باشد و بقیه دستگاه ها نیز همکاری کنند اما اکنون  همه دستگاه‌های فرهنگی به نوعی  خود را متولی این  موضوع می دانند و همین سبب شده است که کار در این زمینه به خوبی پیش نرود.

وی تصریح کرد: شایسته است که طلاب و قشر روحانیت با لباس مقدس طلبگی به ترویج و تبلیغ دین بپردازند و لباس طلبگی  در واقع نمادی از اسلام و پیامبر (ص) است و طلبه دو زیست نداریم. این که یک روحانی در مقطعی لباس طلبگی و مقطع دیگر کت و شلوار بپوشد و تاثیر تبلیغ با لباس طلبگی به مراتب بیشتر و بهتر از کت وشلوار است.

حقیقی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان با کمبود بودجه مواجهند و از  حمایت‌های خیلی حداقلی  بهره می‌برند  که این سبب شده است جهت انجام بسیاری از برنامه‌ها در حوزه به صورت قطره چکانی و مقطعی عمل کنیم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول