اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه ترکیه درباره معامله قرن

وزرای خارجه ایران و ترکیه در گفتگویی تلفنی ضمن بررسی معامله قرن بر لزوم موضع گیری قاطع جهان اسلام‌ در برابر فروش فلسطین تاکید کردند.

گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه ترکیه درباره معامله قرن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بعدازظهر امروز (یکشنبه) در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات جهان اسلام به ویژه فلسطین اشغالی و طرح به اصطلاح معامله قرن را بررسی و بر لزوم موضع گیری قاطع جهان اسلام‌ در برابر فروش فلسطین تاکید کردند.

به گزارش فارس، شامگاه سه‌شنبه هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. رئیس جمهور آمریکا این طرح  را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران این طرح را خیانت قرن به مردم فلسطین خواند و خواستار مقابله دولت‌ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول