اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز پژوهش‌های باستان‌شناسی در شهر قومس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: پژوهش‌های باستان‌شناسی در شهر قومس دامغان آغاز شد.

آغاز پژوهش‌های باستان‌شناسی در شهر قومس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی قاسمی اظهار کرد: هیأتی از باستان‌شناسان پژوهشکده باستان‌شناسی به سرپرستی کوروش روستایی پژوهش‌های خود را در محوطه موسوم به شهر قومس آغاز کردند.

وی گفت: این محوطه باستانی که در حدود 30 کیلومتری غرب دامغان واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های باستانی ایران است که محدوده‌ای بیش از یک هزار هکتار را در برمی‌گیرد و شواهدی از استقرارهای انسانی از دوران پیش از تاریخ، دوره عصر آهن، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و دوره سلجوقی قابل مشاهده است.

قاسمی افزود: این پژوهش‌ها با هدف مستندسازی بقایای باستانی محوطه از طریق سنجش از دور و مشاهدات میدانی انجام می‌شود و پی بردن به علل شکل‌گیری محوطه از اهداف این پژوهش چندساله است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: محوطه قومس در دهه‌های 1340 و 1350 توسط هیأت باستان‌شناسی بریتانیا به سرپرستی جان هانسمن و دیوید استروناخ به مدت چهارفصل به‌طور گسترده کاوش شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول