اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ثبت اختراع سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه بناب، موفق به ثبت بین‌المللی اختراع خود در زمینه استفاده از سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات حرکتی شد.

ثبت اختراع سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات

فریبرز رحیمی مجری این طرح امروز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه ثبت پتنت جهانی حقی انحصاری است که بعد از اختراع یا ثبت یک ایده به مخترع اعطاء می‌شود و از نظر سازمان جهانی مالکیت فکری ایده‌ای که دارای نوآوری، تازگی و سودمندی باشد، قابل ثبت به‌عنوان اختراع است، اظهار داشت: ایده این طرح در قالب یک پروژه در مرکز اختلالات حرکتی در شهر لندن کانادا مطرح شده بود.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: ایده استفاده از سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات حرکتی در سال ۲۰۱۱ و در رابطه با پروژه مربوط به لرزه اندام فوقانی و مشکلات تشخیص عضلات درگیر و مهم در مرکز اختلالات حرکتی در کانادا مطرح شد و سپس با کمک رئیس این مرکز، مندر جوگ طرح فوق مراحل تکمیلی خود را طی کرد و روند رسمی ثبت این اختراع از سال ۲۰۱۶ آغاز گشت و سپس در مارچ ۲۰۱۹ به‌صورت پتنت جهانی به ثبت رسید.

گزارش فارس حاکی است، رحیمی دانش‌آموخته دکترای از دانشگاه واترلو و پسادکترای مهندسی پزشکی از دانشگاه وسترن کانادا بوده و هم‌اکنون به‌عنوان استادیار در گروه مهندسی برق دانشگاه بناب فعالیت می‌کند.

یادآور می‌شود، دانشگاه بناب در حال حاضر با داشتن نزدیک به 3 هزار دانشجو در ۱۴ رشته کارشناسی ۱۲ رشته کارشناسـی ارشـد و دو رشتـه دکترای در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری از جمله دانشگاه‌های رو به رشد استان آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول