اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

۹۹درصد سپرده مالباختگان مؤسسات اعتباری پرداخت شد

سرپرست دادسرای ویژه جرایم اخلالگران اقتصادی گفت: 99 درصد سپرده‌های مالباختگان مؤسسات اعتباری از طریق خط اعتباری اختصاص‌‌یافته توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف و پرداخت شده است.

۹۹درصد سپرده مالباختگان مؤسسات اعتباری پرداخت شد

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، آیت‌الله رئیسی در بازدید از شعبات دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی از شعبه 15 این دادسرا که رسیدگی به پرونده‌های مؤسسات مالی و اعتباری مانند فرشتگان را بر عهده دارد نیز بازدید کرد و در جریان روند رسیدگی به این پرونده‌ها قرار گرفت.

در این بازدید ابتدا بازپرس پرونده‌ توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده ارائه کرد و سپس مرتضی تورک سرپرست دادسرای ویژه جرایم اخلالگران اقتصادی اظهار کرد: 99 درصد سپرده‌های مالباختگان مؤسسات اعتباری از طریق خط اعتباری اختصاص‌‌یافته توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف و پرداخت شده است و مردم اصل پول خود را تا حدود زیادی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله شناسایی اموال متهمان این مؤسسات هستیم و برخی از آنها وجوه و سپرده‌های مردم را به نام خود یا بستگانشان کرده و در برخی موارد نیز از کشور خارج کرده‌اند. 

وی گفت: تاکنون اموال زیادی شناسایی  شده و طبق تفاهم‌نامه کمیته اقتصادی سه‌ نفره مزایده اموال و فروش آنها و پرداخت باقی‌مانده مطالبات مالباختگان در حال انجام است.

تورک گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده سپرده‌های مردم به صورت کامل تسویه شود. البته در برخی موارد نیز اموال تعاونی‌ها کفاف مطالبات مردم را نمی‌دهد.

رئیس قوه‌ قضائیه نیز گفت: در ماه‌های گذشته بیشترین مراجعات مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به همین مؤسسات بوده و عمدتاً کسانی هستند که از مؤسسات اعتباری آسیب دیده‌اند.

وی بر سرعت رسیدگی به این پرونده‌ها و کمک گرفتن از خود شاکیان برای شناسایی اموال تأکید کرد و گفت: در پرونده‌های مربوط به مؤسسات مالی دو اولویت داریم که اولویت نخست، رسیدن مردم به حقوق‌شان و اولویت دوم مجازات مجرمان است. اولویت اول از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد زیرا وقت برای کیفر مجرمان وجود دارد و امیدواریم با کمک دولت و بانک‌ها، شاکیان و مالباختگان به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول