اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حدود ۴۰۰ غیرنظامی و نظامی عراق در جریان اعتراضات جان باختند

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از منابع پزشکی در استان‌های این کشور، آمار ماهانه کشته شدگان اعتراضات عراق را در چهار ماهه اخیر اعلام کرد.

حدود ۴۰۰ غیرنظامی و نظامی عراق در جریان اعتراضات جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین آمار رسمی نهادهای پزشکی در استان‌های عراق از جان باختن ۳۹۹ نفر از غیرنظامیان و نیروهای نظامی از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون در طی اعتراضات حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نهادهای پزشکی در استان‌ها اعلام کرده‌اند که ۳۹۴ تن از کشته شدگان از معترضان و پنج کشته نیز از میان نیروهای امنیتی هستند. این خبرگزاری از تمامی کشته شدگان با عنوان «شهید» یاد کرده است.

بنابر این گزارش، در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (ماه اول اعتراضات) ۱۰۷ نفر از میان معترضان و یک نیروی امنیتی کشته شده‌اند. در ماه نوامبر ۱۴۲ نفر از معترضان و سه نیروی امنیتی جان خود را در خلال درگیری‌ها از دست داده‌اند. در ماه دسامبر ۱۹ تن از معترضان و یک نفر از میان نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز ۱۹ نفر جان سپرده‌اند که همگی از میان معترضان بودند.

 این تعداد کشته در چهار ماه گذشته در حالی است که دولت عراق به صراحت اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور، اجازه تیراندازی به سوی معترضان را ندارند. اما تاکنون گزارش‌های زیادی درباره اقدام برخی افراد نفوذی در تیراندازی به سوی معترضان منتشر شده است و تصاویری نیز از اقدام افراد ناشناس در هدف قرار دادن هر دو طرف تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول