اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

40هزار یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود

رئیس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر گفت: امسال، 40 هزار یادواره شهدای دانش‌آموز توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

40هزار یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجـت الاسلام کاویانی‌راد رئیس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های این کارگروه در دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال، چهل هزار یادواره شهدای دانش آموز توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود که در راستای جلب توجه دانش آموزان به مقوله ایثار و شهادت انجام می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های کارگروه ایثار و شهادت را مشارکت در صدمین سالگرد تولد شهید مطهری عنوان کرد.

کاویانی راد ادامه داد: حدود ۲۲ هزار دیدار از منازل ایثارگران و خانواده شهدا در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

وی، عیادت از بیماران را یکی دیگر از برنامه‌های کارگروه ایثار و شهادت دانست و گفت: این برنامه در قالب طرح سپاس برگزار خواهد شد که هم مسئولین در آن مشارکت دارند هم مردم.

رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی بزرگداشت فجر انقلاب گفت: پنجشنبه هفته جاری، ویژه‌برنامه میزبانی لاله‌ها برگزار خواهد شد که با حضور در گلزار شهدای عزیز انجام خواهد شد.

کاویانی‌راد انتشار ویژه نامه "شاهد یاران" را یکی از برنامه‌های دهه فجر چهل و یکم دانست و گفت: این ویژه‌نامه با تمرکز بر شهید سلیمانی خواهد بود که به‌عنوان سند علمی ثبت خواهد شد.

وی افزود: این ویژه‌نامه حاوی سرگذشت‌پژوهی و خاطرات سردار سلیمانی است که به‌عنوان یک سند تاریخی ثبت خواهد شد.

رونمایی از ویژه‌نامه الکترونیکی شهدای فجرآفرین قبل از انقلاب و شهدای دوران انقلاب و نیز زندانیان سیاسی، از دیگر برنامه‌های دهه فجر چهل و یکم انقلاب است که کاویانی راد آن را اعلام کرد.

رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی بزرگداشت فجر انقلاب ادامه داد: در دهه فجر امسال، طرح پایش سلامت ایثارگران را خواهیم داشت که در قالب برنامه پنج هزارنفره انجام خواهد شد و بهانه‌ای است تا جامعه علمی کشور و پزشکان در شعاع و پرتو نورانیت ایثارگران عزیز قرار بگیرند.

کاویانی‌راد از تولید مستند ده قسمتی روزهای خاکستری ویژه دهه فجر خبر داد که برای پخش، به صداوسیما تحویل داده شده است.

وی در ادامه گفت: پنج نمایشگاه هنری برگزار خواهد شد که مهم‌ترین آن در برج میلاد خواهد بود.

کاویانی راد از برگزاری مسابقه فرهنگی فجر چهل و یکم با محتوای ایثار و شهادت خبر داد و گفت: این مسابقه با تمرکز بر آیات و روایات خواهد بود تا توجه مردم به زیرساخت‌های دینی ایثار و شهادت جلب شود.

رونمایی از کتاب "فرهنگ اَعلام شهدای عشایر" از دیگر برنامه‌هایی بود که کاویانی راد اعلام کرد.

وی گفت: حدود ۴۶۷۱ شهید عشایر داریم که نشان‌گر عمق نفود پیام انقلاب در بین کوچ‌نشینان عزیز است.

رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی بزرگداشت فجر انقلاب، فعالیت خودجوش گروه‌های مردمی برای حفظ میراث گران‌بهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت را امیدوارکننده دانست و گفت: با این حرکت‌ها شاید دیگر نیازی نباشد که دغدغه داشته باشیم تا نهادهای مختلف، در این زمینه کاری انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول