اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رانندگان آمازون «ایست قلبی» را کاهش می‌دهند

هزاران راننده آمازون احیای قلبی ریوی را آموزش می‌بینند تا شمار شهروندان انگلیسی که در اثر ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهند کاهش یابند.

رانندگان آمازون «ایست قلبی» را کاهش می‌دهند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، هزاران راننده  آمازون احیای قلبی ریوی را آموزش می‌بینند تا شمار شهروندان انگلیسی که در اثر ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهند کاهش یابند.

بنیاد قلب انگلیس این آموزش را به صورت رایگان برای رانندگان آمازون فراهم کرده تا اگر در هنگام تحویل بسته توسط آنها، حال فردی خوب نبود بتوانند به وی کمک کنند و با  CPR جان او را نجات دهند.

این بنیاد در حال همکاری با آمازون و بیش از ۱۰۰ شرکت تحویل در سراسر انگلیس است تا آموزش رایگان را به هزاران راننده ارائه دهد.

سازمان قلب انگلیس قبلاً تعدادی از کارمندان آمازون را برای یادگیری CPR آموزش داده و آنها در حال حاضر این توانایی را دارند که مهارت‌های خود را در ۳۰ دقیقه به افراد جدید آموزش دهند.

براساس آمار موجود، هرسال در انگلیس، بیش از ۳۰ هزار ایست قلبی در خارج از بیمارستان رخ می‌دهد که میزان بقای‌ آنها یک نفر به ازای هر ۱۰ نفر است.

پزشکان باور دارند، در بعضی موارد احیای قلبی ریوی می‌تواند شانس زنده ماندن یک فرد را دو برابر کند.

متخصصان می‌گویند کمتر از یک نفر از هر ۱۰ نفر در انگلیس اگر در بیمارستان نباشند از ایست قلبی جان سالم به در می‌برند زیرا افراد  CPR را بلد نیستند و آموزش ندیده‌اند؛ این درحالیست که در نروژ این آموزش حتی به کودکان داده می‌شود و به همین علت شمار افرادی که پس از ایست قلبی زنده می‌مانند زیاد است.

بنیاد قلب انگلیس می‌گوید: رانندگان هر سال سفارشات آمازون را به میلیون‌ها نفر در سراسر انگلیس تحویل می‌دهند؛ این همکاری منحصر به فرد به این معنی است که ما نجات دهندگان بالقوه را در هر خیابان انگلیس قرار می‌دهیم.

آمازون نیز می‌گوید: ما خوشحالیم که با بنیاد قلب انگلیس همکاری می‌کنیم تا بتوانیم آموزش CPR را برای نجات از زندگی در اختیار رانندگان قرار دهیم تا در شرایط اضطراری بتوانند جان انسان‌ها را نجات دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول