اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

گنجاندن ١٠ عنوان از جنایات آمریکا درکتب‌ درسی/ حذف برخی درس‌ها از کتاب ریاضی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از گنجاندن ١٠ عنوان از جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتاب‌های درسی خبر داد.

گنجاندن ١٠ عنوان از جنایات آمریکا درکتب‌ درسی/ حذف برخی درس‌ها از کتاب ریاضی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که امروز در ساختمان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته است که وزارت آموزش‌ و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای گنجاندن توطئه‌ها و جنایات آمریکا در کتب درسی و دروس موظف کرده است.

وی ادامه داد: این مصوبه را وزیر آموزش‌ و پرورش ابلاغ کرده و هرچند که پیش از این در درس‌ها گنجانده شده بود اما این ابلاغ وظیفه بیشتری را ایجاب می‌کند و بر این اساس، سرفصل‌های گویا، جامع و متقنی در کتاب‌های درسی اضافه خواهد شد و باید به ١٠ عنوان از جنایات‌های آمریکا پرداخته شود که از نظر تاریخی اولین آن خیانت به دکتر مصدق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم اضافه کرد: در مقابله با انقلاب اسلامی و حرکت مردم، جنایات ٢۵ ساله آمریکا وجود دارد که 10 هزار مستشار آمریکایی با پول ملت ایران، منافع آمریکا را تأمین می‌کردند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دولت آمریکا تأخیر نیم قرنی در شروع پیشرفت کشور ما داشته است، گفت: آمریکایی‌ها دوسال حمایت از شاه در برابر انقلاب اسلامی داشتند که  با حمایت‌های آنان پیشرفت ایران به تأخیر افتاد و البته نهایتا با پیروزی مردم عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: توطئه و تفرقه بین مسلمانان و شیعه و سنی و گرایش به شیعه آمریکایی و سنی انگلیسی، جنایت آمریکا در حمایت همه جانبه از صدام حسین در دوران هشت سال دفاع مقدس و توطئه حمایت از کشور جعلی و کودک کش رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله جنایات آمریکا در برابر ملت ایران بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به طرح معامله قرن، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح به خاطر هوشیاری و بصیرتی که در جهان اسلام شکل گرفته است دچار مرگ مغزی شد و هنوز واکنش‌ها نسبت به این طرح خام ادامه دارد.

وی با اشاره به جنایت آمریکا در تجزیه ایران، تصریح کرد: آنها می‌خواستند با طراحی‌های مختلف، کشور عزیز ما را تقسیم کنند و از امتداد انقلاب اسلامی پیشگیری کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: توطئه طراحی شده دیگر جذب افراد نخبه و تلاش برای هویت‌زدایی از کشور است و همچنین توطئه برای اسلام ستیزی با ایجاد داعش و حکام کشورهای وابسته از دیگر اقدامات جنایتکارانه آنان است.

وی با اشاره به اینکه آخرین جنایت آمریکا، اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی بود،گفت: این جنایت در تاریخ جهان بی‌سابقه است و البته نشان می‌دهد که این توطئه‌ها اتمام نیافته و چون کشور در حال پیشرفت است جز جنایت نمی‌توانند در مقابل ملت ما بایستند و امیدواریم جایگاه شایسته ایران در جامعه جهانی تثبیت شود و بدون این توطئه‌ها بتوانیم پیشرفت خود را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه کتاب‌های درسی مانند کتاب عادی نیست که همه مؤلفان در آن نقش داشته باشد، افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بررسی‌ها و نظرسنجی، اصلاحات را در کتاب‌های درسی انجام می‌دهد و نویسندگان به ما در جهت تألیف کتاب‌هایی که باید به دست دانش‌آموزان برسد، کمک می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه نیازسنجی و آسیب‌سنجی را تمامی بخش‌ها درسازمان انجام می‌دهند، اظهار کرد: دوره اول ابتدایی بازطراحی خواهد شد چرا که اصلاحات اساسی نیاز دارد و همچنین به دوره دوم متوسطه و فنی‌‌وحرفه‌ای و اقتضائات بازار کار نیز نقدهایی وارد است که برای اعمال اصلاحات، باز طراحی خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم تصریح کرد: دانش‌آموزان در حد بسیار خوبی به این شاخص‌ها نزدیک شده‌اند و خلاق، مومن، متعهد و انقلابی هستند و ما حضور چشمگیر نوجوانان در موضوع شهادت سردار سلیمانی را مشاهده کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقدمات تمرکززدایی را فراهم می‌کنیم،گفت: یکی از علل ایجاد این سازمان همین بوده که زمینه مشارکت دیگران را در بسته‌های آموزشی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم مهرماه سال٩٩ چند مورد از طرحواره‌هایی‌که می‌توانند دیگران تهیه کنند را رونمایی کنیم و البته کار سختی است و آن بسته باید متناسب با برنامه درسی ملی و محتوای مربوط باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذعلم اضافه کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر این تأکید می‌کند که دانش‌آموزان با کتاب‌های غیردرسی نیز مأنوس باشند و بخشی از انتقال مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان را از این طریق انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: درست نویسی یکی از رویکردهای ما در تألیف کتاب درسی است و البته باید در تمام کتاب‌های درسی این رویکرد را داشته باشیم که با هدایت حوزه تربیت و یادگیری ادبیات فارسی امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید براینکه دستکاری و تغییرات در تاریخ در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: جنایاتی که در روسیه تزاری به کشور شده است قابل حذف نیست و در تاریخ‌نگاری جانب حق وحقیقت را نگاه می‌داریم و البته برخی از تعابیر قابل تغییر و اصلاح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه باید سبد انتخاب دانش‌آموزان در زبان‌های خارجی را تنوع ببخشیم، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از6 زبان خارجی یک زبان را انتخاب کنند چراکه این بخش تجویزی نظام آموزشی نیست.

وی افزود: به شورای عالی پیشنهاد داده‌ایم که زبان عربی و چینی به عنوان زبان‌های بین‌المللی به این سبد اضافه شود و البته به معنای اجبار دانش‌آموزان و تمهید روش اجرای آن نخواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید راه‌های جدیدی برای تقویت زبان خارجی دانش‌آموزان پیدا کنیم وامیدواریم تنوع بخشی در زبان خارجی دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی حذفیات در کتاب‌های ریاضی،گفت: دانش آموزان باید در دانشگاه انتگرال بخوانند قرار نیست تمام مباحث در مدارس یاد بگیرند چراکه باید بتوانند به توانمندی اخلاقی و فکری برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم اظهار کرد: موضوع کاغذ برای سال ٩٩ حل شده است و البته ۴۵ هزار تن کاغذ، حجم عظیمی را می‌طلبد و ما اکنون برای سال ١۴٠٠ در حال برنامه‌ریزی برای کاغذ و ارز مورد نیاز هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول