اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

برگزاری سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر انقلاب ویژه طلاب و دانشجویان

سیر مطالعاتی صراط «منظومه فکری رهبر انقلاب» ویژه طلاب و دانشجویان با هدف آشنایی با اندیشه‌های مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

برگزاری سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر انقلاب ویژه طلاب و دانشجویان

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، رهبر انقلاب خطاب به جوانان اشاره داشتند که باید مبانی نظری انقلاب را به صورت عمیق بشناسند. ایشان می‌فرمایند: یکی از کارهای مهم شما جوانان عزیز این است که مبانی نظری انقلاب را عمیقاً بشناسید. ما کسانی را دیدیم که با احساسات وارد این میدان شدند، بدون تکیه‌گاه نظرى مستحکم؛ با یک تندباد سرنگون شدند، راهشان عوض شد. آن کسانی می‌توانند در این حرکت و در این مسیر محکم بایستند که شناخت عمیقی از مبانی نظری انقلاب داشته باشند.... بعد تجربه‌ انقلاب را، یعنی عینیت این نظریه را در طول این سال‌ها بدانید؛ تاریخ انقلاب را بدانید. (۱۳۹۲/۳/۶)

در این میان با نظری به جبهه نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و با یک نگاه آسیب شناسانه، در طول این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است، مشاهده می‌کنیم که عمدتاً جایگاه رهبران این انقلاب در نگاه این افراد، به عنوان یک رهبر سیاسی جا افتاده است.

اینکه امامین انقلاب در نگاه نخبگان ما، به عنوان یک راهبر فضای سیاسی فهم شده‌اند، اما در بعد اندیشه‌ای و فکری از جایگاه این ۲ رهبر، غفلت شده است. در واقع بعد سیاسی شخصیت این ۲ رهبر انقلاب، بر روی ابعاد دیگرشان سایه انداخته است و سبب غفلت شده است.

اینکه رهبری این انقلاب متکی و مبتنی بر یک اندیشه بنیادین و راهبردی و یک نوع نگاه اجتماعی ویژه از اسلام شکل گرفته است، مورد اعتنای کمتری قرار گرفته است. این گسست فکری میان رهبری جریان انقلاب و نیروهای این جبهه، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را می‌تواند متوجه انقلاب اسلامی کند.

بر این اساس آشنایی با اندیشه‌های رهبر انقلاب در بستر یک سیر مطالعاتی یکی از فوری‌ترین نیازهای امروز جبهه انقلاب اسلامی است. به همین خاطر سیر مطالعاتی صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری) ویژه طلاب و دانشجویان، در این زمینه فکری اجتماعی توسط خانه طلاب جوان قم شکل گرفته است.

در این سیر مطالعاتی طلاب با طرح مباحثی نظیر شخصیت رهبری، مبانی اندیشه، سیره سیاسی ـ مبارزاتی ائمه (ع)، انقلاب اسلامی و رسالت طلبگی روبرو می‌شوند.

همچنین آشنایی با شخصیت رهبری، مبانی اندیشه،‌ سیره سیاسی_مبارزاتی ائمه (ع)، انقلاب اسلامی و رسالت دانشجویان از موضوعاتی است که دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در سیر مطالعاتی صراط بهره‌مند شوند.

این سیر مطالعاتی ۳ سطح دارد که فعلاً سطح یک، یکساله آن منتشر شده است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به آیدی @Mr_saadati14 در پیام رسان ایتا مراجعه کننند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول