اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فلاحتی: نباید اقدامات خصمانه اروپایی‌ها علیه ایران را از آمریکا جدا بدانیم

نماینده قائنات در مجلس گفت: ماهیت استکباری اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها یکسان است و ما نباید فریب آنها را بخوریم زیرا اقدامات خصمانه اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها منفک نیست.

فلاحتی: نباید اقدامات خصمانه اروپایی‌ها علیه ایران را از آمریکا جدا بدانیم

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مواضع خصمانه اروپایی‌ها علیه کشورمان گفت: این اقدامات خصمانه تروئیکای اروپا علیه جمهوری اسلامی تازگی ندارد.

فلاحتی افزود:‌ ما نمی‌توانیم اروپا را منفک از آمریکا بدانیم لذا بهترین اصطلاح برای آنان جهان غرب است. چراکه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا همسو و همراه با یکدیگر هستند. 

وی افزود: ماهیت استکباری اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها یکسان است و ما نباید فریب آنها را بخوریم. ضمن اینکه نان آنها هم در فریب، نیرنگ و خدعه و سیاسی کاری اینچنینی است.

نماینده مردم قائنات در مجلس خاطرنشان کرد:‌ ما نمی‌توانیم بگوییم برجام بدون حضور آمریکایی‌ها باقی بماند و یا اینکه اروپایی‌ها را مجبور به اجرای مفاد برجام کنیم چرا که ایالات متحده به عنوان رئیس اروپایی‌ها آنها را تحت فشار قرار داده و مؤاخذه می‌کنند.

فلاحتی تاکید کرد: ادبیات آمریکا با ادبیات اروپا متفاوت است. البته آنها پیش از این هم در جنگ تحمیلی علیه کشورمان هم اینگونه آن را نشان دادند. 

وی افزود: باید همانگونه که نسبت به آمریکایی‌ها فکر کرده و مقابله می‌کنیم باید نسبت به اروپایی‌ها هم اینگونه باشیم چرا که از دید جمهوری اسلامی جهان غرب یکسان است. زیرا تفکر همه آنها استکباری است.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همواره در برابر استکبار و سلطه آمریکا محکم و استوار ایستاده و خود را در برابر آن واکسینه می‌کنیم و از نظر ما تفاوتی بین ماهیت انگلیس و آمریکا وجود ندارد. این در حالی است که اروپایی‌ها خود را پشت آمریکا پنهان کرده و ما هم باید به نسبت اقدام فریبی که آنها انجام می‌دهند در شدت عمل‌مان با سیاست رفتار کنیم.

فلاحتی تاکید کرد: وقتی سفیر انگلستان در تهران اقدامی غیر دیپلماتیک و خلاف حقوق بین‌الملل انجام داده و در یک تجمع ضد حاکمیت یک کشور حضور پیدا می‌کند حداقل آن است که برخورد بسیار جدی و قاطعی با سفارت این کشور داشته باشیم ضمن اینکه باید به سمت کاهش مناسبت‌های سیاسی با آنها حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: بدون آنکه ماهیت آمریکا با کشورهای اروپایی را  متفاوت بدانیم اما باید شیوه برخورد با دشمنان را یکسان تلقی کنیم. غربی‌ها اقدامات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی را دیده و چشیده‌اند و اگر در دیپلماسی با قدرت بیشتر جلو رفته و در امورات داخلی هم پیشرفت کنیم کل جامعه غرب را به عقب رانده و هیبت پوشالی آنها را به همگان نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول