اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حجت‌الاسلام غلامی: در گام دوم انقلاب نیازمند دولتی در تراز انقلاب هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا گفت: ما در گام دوم انقلاب به دولتی که در تراز انقلاب باشد نیاز داریم.

حجت‌الاسلام غلامی: در گام دوم انقلاب نیازمند دولتی در تراز انقلاب هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا، عصر امروز(دوشنبه ۱۴ بهمن) در نشست "بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب" که در موسسه فرهنگی- پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ما در بیانیه گام دوم با مانیفستی هوشمندانه و دقیق مواجه‌ایم که در خیلی از عرصه‌ها برای اولین بار به سمت پاسخ به سوالات نسل جدید حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم از نقشه دشمن رمزگشایی می‌کند و خطوط راهبردی چهل سال دوم را ترسیم می‌کند، گفت: این بیانیه به وجه هدایتگری در ساحت امامت امت، عینیت‌بخشی کرده است.

غلامی، حرکت به‌سمت فهم عمیق بیانیه گام دوم و پرهیز از برخوردهای کلیشه‌ای با آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تک‌تک مردم در قبال مفاد این بیانیه دارای نقش هستند‌.
 
وی، شناخت نقاط طلایی بیانیه گام دوم را حائز اهمیت دانست و گفت: نقطه کانونی و طلایی بیانیه جوانان هستند. 

غلامی ادامه داد: ما در حال گذارِ نسلی هستیم. نسل‌های جدید، انقلاب را از نسل‌های قبل تحویل می‌گیرند و بیانیه گام دوم، نحوه دریافت این امانت را توضیح می‌دهد.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از خودسازی غافل نبوده و بسیاری از ریزش‌ها و رویش‌ها محصول همین خودسازی است، تصریح کرد: با این حال انقلاب به مراحل تازه‌ای از خودسازی در گام دوم نیاز دارد.

غلامی ادامه داد: انفلاب باید ضعف‌ها و قوت‌ها را  بشناسد و با میکروب غرب‌زدگی، خودکم‌بینی اشرافیت‌گرایی و منفعت‌طلبی جناحی مقابله موثر داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب قبلا از پنج مرحله برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی سخن گفته بودند، اظهار داشت: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا در بیانیه گام دوم، مرحله دولت‌سازی، ذکر نشده است.

غلامی افزود: به‌نظر می‌رسد مرحله دولت‌سازی در دل خودسازی‌ای که در بیانیه آمده، قرار دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب به دولتی که در تراز انقلاب باشد نیاز داریم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول