اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لژیونر‌های ورزش اصفهان را بشناسید+عکس

ورزش اصفهان لژیونر‌های مختلفی را در بین آقایان و بانوان و در رشته‌های مختلف دارد که در کشور‌ها و لیگ‌های معتبر دنیا در حال فعالیت هستند.

لژیونر‌های ورزش اصفهان را بشناسید+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در ورزش اصطلاحی وجود دارد به عنوان لژیونر که به بازیکنانی گفته می‌شد که در باشگاه‌هایی به جز باشگاه‌های کشور خود بازی می‌کنند.

لژیونر شدن برای هر ورزشکاری شیرین و از مهم‌ترین هدف‌هایی است که بازیکن تمام سعی و تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می‌دهد؛ البته لژیونر شدن به هر قیمتی نیز ارزش ندارد و خیلی وقت‌ها بازی کردن در کشور محل تولد بهتر از لژیونر شدن است که سبب شود به جای دیده شدن، از صفحه ورزش محو شد.

هر ورزشکاری دلیلی برای لژیونر شدن دارد، برخی برای داشتن درآمد بهتر حاضر هستند در هر لیگ و هر کشوری بازی کنند، برخی دیگر اما به فکر ارتقا سطح فنی خود هستند و برای پیشرفت است که به کشور‌های دیگر می‌روند، آن زمان است که می‌توانند با کسب تجربه به تیم ملی برسند و به کشور خود کمک کنند.

اصفهان اما که در بسیاری از زمینه‌های مختلف سرآمد کشور است، در ورزش نیز از این امر مستثنا نیست و در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و پر است از استعداد‌های مختلف ورزشی که اگر توجه بیشتری به آن‌ها شود، روزی به بهترین رشته خود تبدیل خواهند شد.

در حال حاضر نیز ورزشکاران اصفهانی هستند که لژیونر شده‌اند و در کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، روسیه، ترکیه و رومانی در حال فعالیت هستند؛ البته اکثر این ورزشکاران در سطح بالایی قرار دارند و در تیم ملی حضور دارند؛ در این گزارش به معرفی این لژیونر‌های اصفهانی خواهیم پرداخت.

سهم زیاد لژیونر‌های اصفهانی در والیبال و هندبال

امیر غفور پشت خط‌‌زن اصفهانی تیم ملی والیبال ایران است که سال گذشته در تیم مونزا ایتالیا توپ می‌زد؛ غفور بعد از درخشش در لیگ ملت‌های والیبال سال جاری مورد توجه مسؤولان باشگاه لوبه قرار گرفت.

ستاره والیبال ایران پس از انجام مذاکرات، قراردادی یک ساله با این تیم منعقد کرد و این فصل هم در سری A ایتالیا توپ می‌زند؛ تیم لوبه ایتالیا سال قبل توانست با شکست تیم زنیت روسیه عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان والیبال اروپا را کسب کند.

مائده برهانی هم که کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان است، فصل گذشته در تیم کچورن ترکیه بازی می‌کرد و قرارداد خود را برای فصل جاری نیز تمدید کرد؛ والیبال ترکیه چهار لیگ (سوپر لیگ، لیگ یک، دو و سه) دارد، سوپر لیگ حرفه‌ای‌ترین سطح این کشور است و تیم کچورن در لیگ یک حضور دارد.

هندبال اصفهان که از گذشته دور چهره‌های پرافتخاری را به کشور معرفی کرده اما سهم زیادی در بین بازیکنان لژیونر دارد، سجاد استکی در تیم باشگاهی رنز متروپل فرانسه توپ می‌زند.

استکی فصل گذشته با پیراهن استوابخارست رومانی در لیگ قهرمانان اروپا 89 گل به ثمر رساند؛ وی که سابقه بازی در لیگ آلمان و قطر را نیز دارد، فصل قبل به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ رومانی انتخاب شد؛ الله‌کرم استکی، برادر سجاد هم در پست پخش برای تیم پونته خنیل اسپانیا بازی می‌کند.

سعید برخورداری دروازه‌بان 30 ساله تیم ملی هندبال کشورمان است که با باشگاه اسپانیایی کوابیت بی‌اِم گوادالاخارا، قرارداد سه ساله دارد؛ محسن باباصفری دیگر گلر اصفهانی نیز در تیم پلی تکنیکا رومانی بازی می‌کند.

اگر ایمان جمالی که تابعیت مجارستانی گرفته است را حساب نکنیم، علی‌رضا موسوی دیگر لژیونر اصفهانی هندبال است که در پست خط‌زن برای باشگاه دیناموبخارست رومانی بازی می‌کند.

درخشش و لژیونر شدن بانوان در دو و میدانی و ووشو

در فوتسال نیز سپهر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی را داریم که سال‌هایی زیادی برای تیم گیتی‌پسند اصفهان بازی کرد اما در ابتدای این فصل با عقد قراردادی به تیم گازپروم روسیه پیوست و تا در این کشور به فوتسال خود ادامه دهد.

فرزانه فصیحی، سریع‌ترین بانوی دونده ایران هم که به تازگی رکورد 60 متر بانوان ایران را جابجا کرده است، مدتی پیش لژیونر شد و به تیمی از صربستان پیوست؛ فصیحی که از ماه‌ها قبل به دنبال لژیونر شدن بود، بعد از به پایان رسیدن مسابقات داخلی و صدور ویزای خود، راهی صربستان شد تا برای تیم پارتیزان بلگراد بدود.

الهه و شهربانو منصوریان در ووشو نیز که چند سال است برای اصفهان و کشورمان افتخار‌آفرینی می‌کنند، پس از رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان و کسب دو مدال طلای ارزشمند برای تیم ایران لژیونر شدند.

خواهران منصوریان بعد از مسابقات جهانی با یک تیم باشگاهی چینی قرارداد بستند و در این کشور باقی ماندند؛ خواهران منصوریان با تیم شانگهای چین قرارداد دارند و برای این تیم بازی می‌کنند.

فوتبال اصفهان از لژیونر بی‌نصیب نیست

همچنین در فوتبال گلنوش خسروی مهاجم 18 ساله ذوب‌آهن اصفهان و عضو تیم فوتبال زیر 19 سال چندی پیش با قراردادی دو ساله به لیگ برتر ترکیه و تیم کوناک اسپور پیوست؛ وی از 14 سالگی در ذوب‌آهن اصفهان و تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران بازی می‌کرد.

آرش شرقی هم که اصفهانی است و فوتبال خود را از آکادمی باشگاه سپاهان آغاز کرده و سپس به باشگاه ذوب‌آهن رفته است به عنوان دروازه‌بان به تیم گالاتاسرای ترکیه پیوست و با این تیم قرارداد بست.

البته ورزشکاران اصفهانی می‌توانند سهم بیشتری در بین لژیونر‌های کشورمان داشته باشند، همانطور‌ که در گذشته نزدیک بازیکنانی چون علی کریمی و احسان حاج‌صفی در فوتبال، محمدجواد معنوی‌نژاد در والیبال و اعظم آخوندی در فوتسال در کشور‌های دیگر بازی می‌کردند و لژیونر بودند.

انتهای پیام/63090/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول