اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعودی بازداشت‌شدگان اردنی و فلسطینی را به اتهام حمایت از مقاومت محاکمه می‌کند

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی از تصمیم مراجع سعودی برای محاکمه بازداشت‌شدگان اردنی و فلسطینی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین، طی روزها‌ی آینده خبر دادند.

سعودی بازداشت‌شدگان اردنی و فلسطینی را به اتهام حمایت از مقاومت محاکمه می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نوشتند که مراجع سعودی تا چند روز آینده تعدادی از بازداشت‌شدگان سیاسی اردنی و فلسطینی از جمله «محمد الخضری» مسئول سابق روابط حماس و عربستان و پسر او را محاکمه خواهند کرد.

حساب توئیتری «معتقلی الرأی» نوشت که مسئولان سعودی تا چند روز آینده برای برگزاری جلسات محاکمه ۱۴ نفر از بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی که هم اکنون در زندان «ذهبان» زندانی هستند، آماده می‌شوند.

 

از جمله اتهامات این افراد «حمایت از مقاومت فلسطین» و «فعالیت‌های خیریه‌» عنوان شده است.

در این حساب توئیتری اسامی تعدادی از بازداشت‌شدگان ذکر شده که عبارتند از: محمد الخضری و فرزندش هانی، محمد فطافطه، محمد اسعد، عبدالرحمن فروانه، سلیمان ابو رواع، طارق عباس، عبدالکریم معالی، عبدالله راشد، حسین یعیش، ایمن صلاح العریان، ماهر الحلمان، بلال العقاد و عمر العقاد.

الخضری که در گذشته به مدت ۳۰ سال مسئول روابط بین حماس و عربستان سعودی بود پس از اتخاذ مواضع خصمانه سعودی علیه حماس، آوریل سال گذشته میلادی در عربستان بازداشت شد.

او که بالای ۸۰ سال سن دارد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و از بیماری رنج می‌برد و جنبش حماس و خانواده الخضری بارها هشدار داده‌اند که وضعیت زندان اوضاع جسمانی او را وخیم می‌کند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی تا کنون چندین بار تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کرده و آزادی فرزندان خود را خواستار شده‌اند.  

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز در گزارشی به نقل از خانواده‌های این بازداشت‌شدگان گزارش کرد که سعودی‌ها فرزندانشان را ربوده و در معرض شکنجه قرار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول