اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش 20 درصدی صادرات از گمرکات استان کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در ۹ اول ماه سال جاری صادرات گمرکات استان کرمان ۲۹۴هزار تن به ارزش ۵۵7 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۵۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی صادرات از گمرکات استان کرمان

  به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید  شیخ‌اسدی اظهار داشت: اداره کل امور  اقتصادی و دارایی استان یکی از مهمترین دستگاه‌های موثر در سطح استان است که وظیفه اصلی تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی، مالی استان، برنامه‌ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی، جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در سطح استان  را بر عهده دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: یکی دیگر از وظایف این اداره کل مدیریت هرگونه ارائه خدمات و مجوزهای لازم به کلیه متقاضیان سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در چارچوب قانون فیپا و تصویب نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان‌هاست.

وی عنوان داشت: در سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید با برآورد سرمایه ۸۴۲ میلیون دلار  برای استان کرمان در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است و این طرح‌ها بیشتر در حوزه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودرو سازی قرار دارند.

شیخ‌اسدی بیان داشت: این حجم سرمایه‌گذاری خارجی از نظر تعداد و حجم سرمایه در استان کرمان بی‌سابقه بوده و رتبه استان کرمان در کشور از نظر تعداد و حجم سرمایه مصوب در سال گذشته ترتیب اول و دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه حذب سرمایه خارجی در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است،  عنوان کرد: در ۱۰ ماه سال جاری برای پنج طرح جدید مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده که سه طرح آن مربوط به احداث نیروگاه‌های خورشیدی بوده و حجم سرمایه مصوب این سه طرح برابر با ۱۸.۳ میلیون دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارای استان کرمان ابراز داشت: سال گذشته ۱۵۹ میلیون دلار برای استان کرمان ورود سرمایه خارجی در سازمان سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: استان کرمان در سال ۹۷  به‌عنوان پایلوت مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای انتخاب شده است و تاکنون بالغ بر  یک هزار و ۵۶ شکواییه از مودیان دریافت و تعداد ۸۰۶ مورد دادرسی  و تعداد ۲۹۶پرونده با موافقت  مقام عالی وزارت جهت طرح در هیات به کرمان برگشت شده که تعداد ۴۵ پرونده در هیات طرح و به نتیجه نهایی رسیده و برای ۹۲ پرونده قرار کارشناسی صادر شده و مابقی در دست بررسی است.

وی افزود: این اقدام منجر به کاهش هزینه‌های مودیان و کاهش زمان وصول و افزایش درآمدهای مالیاتی استان شده است.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه در حوزه مالیاتی در سال ۹۸ مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان سهمیه مصوب استان کرمان بوده است، گفت: میزان وصولی ۱۰ ماهه  سال جاری  3 هزار و 600 میلیارد تومان است و یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی داریم که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته‌ایم .

وی بیان داشت:  مصوب درآمد مالیاتی استان  3 هزار و ۳۷۵۰ میلیارد تومان  و بخش غیرمالیاتی ۷۵۰ میلیارد تومان است که ۲۱۵ میلیارد تومان آن وصول شده و این درآمدها شامل ثبت اسناد، نیروی انتظامی، گمرکات و ... است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه کسری داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تصریح کرد: پایه مالیاتی استان کرمان در سطح کشور بالا است و در رتبه‌های اول کشور در وصول مالیات قرار داریم.

وی تاکید کرد: در ۹ ماه سال جاری صادرات گمرکات  استان کرمان ۲۹۴هزار تن به ارزش ۵۵۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۵۹ درصد افزایش یافته است.

شیخ‌اسدی عنوان کرد: در ۹ ماه سال جاری واردات  گمرکات استان ۷۷ هزار تن به ارزش ریالی ۵۶۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۵۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول