اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ثبت اولین فوتی ویروس کرونا در هنگ‌کنگ؛ تعداد قربانیان به 427 نفر رسید

ثبت اولین قربانی ویروس کرونا در هنگ‌کنگ سبب شد تا تعداد کل جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس، به 427 نفر برسد.

ثبت اولین فوتی ویروس کرونا در هنگ‌کنگ؛ تعداد قربانیان به 427 نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از فیلیپین، دولت منطقه خودمختار هنگ‌کنگ نیز اعلام کرد که اولین مورد فوتی به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را ثبت کرده است.

یک رسانه محلی در هنگ‌کنگ با نام «HK01» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد مردی ۳۹ ساله که برای مدت‌ها بیماری زمینه‌ای داشته، بعد از ابتلا به ویروس جدید کرونا، جان خود را از دست داد.

به نوشته روزنامه «گاردین» به نقل از این رسانه محلی، مسئولان وزارت بهداشت هنگ‌کنگ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی (۱۲ به وقت تهران) در نشستی خبری جزئیات این فوتی را اعلام خواهند کرد.

بر این اساس، این فرد سیزدهمین مورد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در هنگ‌کنگ بود که با فوت وی، تعداد قربانیان این ویروس در خارج از مرزهای چین به دو نفر رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با احتساب این مرگ، تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، به ۴۲۷ نفر رسید که از این میان دو نفر در کشورهای خارجی (فیلیپین و هنگ‌کنگ) و مابقی در خاک چین بودند.

طبق آمار رسمی، تعداد کل مبتلایان به این ویروس ۲۰،۴۳۸ نفر است که از این بین، تعداد ۱۵۱ نفر در ۲۳ کشور غیر از چین ثبت شده‌اند.

علی‌رغم اینکه میزان خطر و احتمال همه‌گیر بودن (پاندمیک) این ویروس هنوز مشخص نشده، مسئولان چینی می‌گویند این ویروس در دوره نهفتگی خود نیز مسری است؛ دوره‌ای که حدس می‌زنند از یک تا ۱۴ روز به طول بیانجامد.

گفته می‌شود شیوع این نوع ناشناخته از ویروس کرونا، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ و از طریق مواد غذایی غیرقانونی فروخته شده در یک بازار در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبِی» آغاز شده است.

برخی مسئولان درمانی اما معتقدند این ویروس جدید، به اندازه دیگر نوع‌های خود یعنی ویروس «سندرم حاد تنفسی شدید» (سارس) که در سال‌های ۰۳-۲۰۰۲ حدود ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند یا ویروس «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مِرس) که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰۰ نفر را قربانی کرد، کشنده و مرگبار نیست.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول