اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی از تلاش آمریکا برای ترک نکردن پایگاه «عین الاسد» خبر داد

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فشارهای واشنگتن بر بغداد برای عدم پایبندی به تصمیم پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی و باقی ماندن در پایگاه استراتژیک «عین الاسد» خبر داد.

نماینده عراقی از تلاش آمریکا برای ترک نکردن پایگاه «عین الاسد» خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، از اعمال فشار شدید آمریکا بر دولت عراق و فرماندهان امنیتی این کشور برای مانع‌تراشی در روند تخلیه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار خبر داد.

«کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون پارلمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، گفت: آمریکا فشارهای زیادی بر دولت عراق وارد می‌کند تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود. واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

وی افزود: آمریکا  نمی‌خواهد پایگاه عین الاسد را که مجهز به سامانه موشکی پاتریوت است و از آن برای تهدید استفاده می‌کند، از دست دهد. واشنگتن تحرکات زیادی را برای باقی‌ماندن در عراق و حفظ عین‌الاسد آغاز کرده است. اما پارلمان، دولت را به اجرای تصمیم اخراج نظامیان خارجی و عدم توجه به فشارهای آمریکای که حاکمیت عراق را با هدف قرار دادن مقرهای «الحشد الشعبی» و ترور «ابومهدی المهندس» نقض کرده، ملزم کرده است.

ائتلاف سائرون عراق، نیز یکشنبه (۲ فوریه) یک روز پس از انتخاب «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست‌وزیر دوره انتقالی، تاکید کرد که وی نیز ملزم به اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نظامیان خارجی از کشور است.

پایگاه «عین الأسد» بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است که در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب بغداد در نزدیکی رود فرات در شهرک البغدادی  در غرب استان الأنبار واقع شده است.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است.
این پایگاه دارای اهمیت استراتژیک زیادی است و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی غرب عراق و دومین پایگاه در این کشور است.بیش از دو هزار نظامی ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد مستقر هستند و علاوه بر آن بالگردهای جنگی، یگان‌های شناسایی و تیم‌های ویژه در آن قرار دارند و مجهز به سیستم‌های رصد هوایی تا شعاع بیش از ۴۰۰ کیلومتر مجهز است و آمریکا به بهانه  مأموریت جستجوی ابوبکر البغدادی سرکرده پیشین داعش،  عملیات‌های شناسایی زیادی را از این پایگاه کلید زده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول