اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رسیدن به دانش فضایی دستاوردی شگرف است/ پرتاب ماهواره برکات زیادی برای مردم دارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در علوم فضایی و تکنولوژی پرتاب ماهواره به بالاترین فنون دست یافته‌ایم، گفت: این علم برکات زیادی برای کشور داشته و منشأ خدمات گسترده ای به مردم عزیزمان خواهد شد.

رسیدن به دانش فضایی دستاوردی شگرف است/ پرتاب ماهواره برکات زیادی برای مردم دارد

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه امروز در بسیاری حوزه های مورد نیاز علمی و فناوری کشور به استقلال و خودکفایی رسیده و وابستگی ها را با تکیه بر ظرفیت های داخل کاهش داده ایم، اظهار داشت: بعد از انقلاب و به خصوص در سالیان اخیر هدایت‌های مقام معظم رهبری باعث شد درحوزه های مختلف علمی و فناوری به دستاوردهای بزرگی نائل آمده و رتبه و جایگاه علمی کشورمان بین سایر کشورهای دنیا را به نحو قابل توجهی ارتقاء بخشیم.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های انرژی هسته ای، سلول های بنیادی، تجهیزات پزشکی فناوری های دفاعی، علوم فضایی و سایرحوزه ها، گفت: در بسیاری از این زمینه ها با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی و دانش نخبگان کشور تهدیدها و تحریم‌های دشمن را به فرصت تبدیل کرده و به قله‌های افتخار در فناوری رسیده ایم.

قمی اضافه کرد: امروز بسیاری قطعات و لوازمی که در داخل نیاز داریم با اتکا به دانش جوانان کشور تولید و بومی‌سازی شده و وابستگی در بسیاری حوزه ها کاهش چشمگیری داشته که مایه مباهات و افتخار است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی دست یافتن به دانش ساخت و پرتاب ماهواره را دستیابی به علوم برتر و طراز اول دنیا توصیف کرد و یادآورشد: اسلام همواره طرفدار علم روز است و در روایات دینی ما ذکر شده که خود را با علوم روز تطبیق داده و فرزندان مان را منطبق با این علوم تربیت کنیم.

وی افزود: عصر امروز عصر علم و فناوری است و جمهوری اسلامی ایران نیز بر مبنای توصیه ها و آموزه های دینی، در حوزه های مختلف علمی خودش را آماده و مهیا نموده تا از دیگر کشورهای دنیا عقب نماند و در واقع به سطح قابل قبول بلکه برتری برساند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس خاطرنشان کرد: تکنولوژی ساخت و تجهیز و پرتاب ماهواره فناوری بسیار پیشرفته ای است که تنها در اختیار معدود کشورها قرار دارد و اینکه ما به برکت دانشمندان جوان و نخبگان برجسته کشورمان بتوانیم به این تکنولوژی برتر روز برسیم جای بسی شکر به درگاه الهی دارد.

راهبرد دشمن راه به جایی نمی برد

قمی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی در زمینه پیشرفت های علمی، تصریح کرد: این امری طبیعی است که دشمنان ما هرگز حاضر به دیدن موفقیت ها و پیشرفت های علمی و فناوری ما نباشند اما به کوری چشم شان در عرصه های متعدد علی الخصوص علوم فضایی و تکنولوژی پرتاب ماهواره به بالاترین فنون دست یافته ایم که برکات زیادی برای کشور داشته و منشأ خدمات گسترده ای به مردم عزیزمان خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ناکامی های دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی، گفت: دشمن با دستاوردهای ما در علوم هسته ای مخالفت کرد، با دستاوردهای پزشکی در حوزه سلول های بنیادی و علوم پزشکی مخالفت کرد، با فناوری های دفاعی و موشکی ما مخالفت کرد و در هر زمینه ای که برای مردم افتخار و بالندگی و مباهات به همراه دارد، به شکل علنی و آشکارساز مخالف نواخته است اما راهبرد او تا کنون به فضل الهی راه به جایی نبرده است.

مسلمانان همواره پرچمدار علم بوده اند

نماینده مردم پاکدشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها نمی خواهند ملت ایران پله های ترقی و علم را طی کند، اظهارداشت: با وجود همه مخالفت ها و عداوت های دشمن ملت ایران مصمم است مطابق چشم انداز افق 1404 خود به همه عرصه های علوم و تکنولوژی های برتر دنیا دست یابد همان گونه که در صدر اسلام نیز در فاصله کوتاهی پس از پیاده شدن دین مبین اسلام، این مسلمین بودند که همواره پرچمدار علم در عصر خود بوده و در علوم شیمی، ریاضیات و غیره پیشتازی خود را به اثبات رسانده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در پایان با بیان اینکه امروز ما به برکت اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و پیروی از ولایت فقیه توانسته ایم مدارج بالای علم را بپیماییم، گفت: امروز به وضوح می بینیم تمدن جدید اسلامی برای خدمت به آحاد بشر دست به کارشده و در این راه با وجود دشمنی های گسترده کوتاه نمی آید.

قمی تصریح کرد: این تمدن به دنیا می فهماند که اسلام قدرتمند و طرفدار علم و تکنولوژی است اما با ظلم و کفر و الحاد مخالف است و یقینا این اسلام است که برتری خود را در عالم به منصه ظهور خواهد رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول