اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن خواستار نشست شورای امنیت درباره «معامله قرن»، پشت درهای بسته شد

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به اینکه 11 فوریه، نشست ویژه شورای امنیت درباره معامله قرن برگزار خواهد شد، از درخواست واشنگتن برای نشست توجیهی درباره این طرح در هفته جاری، پشت درهای بسته خبر داد.

واشنگتن خواستار نشست شورای امنیت درباره «معامله قرن»، پشت درهای بسته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «مارک پستین دی بایستور»( Marc Pecsteen de Buytswerve) سفیر بلژیک و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از درخواست رسمی برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت در 11 فوریه، برای گفت‌وگو درباره طرح پیشنهادی صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی افزود: در این نشست، اعضای شورای امنیت به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح صلح پیشنهادی آمریکا گوش خواهند داد.

پستین طی کنفرانس خبری پس از برعهده گرفتن ریاست دوره‌ای و ماهیانه شورای امنیت از سوی بلژیک، با اشاره به برگزاری این نشست در روز 11 فوریه گفت: واشنگتن نیز می‌خواهد که در هفته جاری، نشستی در پشت درهای بسته برگزار شود تا شورای امنیت در جریان محتوای طرح صلح پیشنهادی آمریکا قرار گیرد و «جرد کوشنر» مشاور ترامپ به اعضای شورای امنیت درباره این طرح گزارش و به سوالهای آنها پاسخ خواهد داد.

وی افزود: نشست پشت درهای بسته کوتاه خواهد بود و من معتقدم که اعضای شورای امنیت طی آن، قطعنامه‌های این شورا و اصول مربوط به صلح را که باید هر طرح صلحی مبتنی بر آنها باشد، یادآور خواهند شد.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش، در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح موسوم به معامله قرن، رونمایی کرد. 

این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

از میان کشورهای عربی، عربستان سعودی، امارات و مصر از این طرح حمایت کرده‌اند. با این حال، طرح آمریکا با محکومیت گسترده میان جناح‌های مختلف فلسطینی و مخالفت اغلب کشورهای عربی و اسلامی و مردم آنها مواجه است و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز در نشست‌هایی جداگانه، این طرح را رد کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول