اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تصمیم‌گیری قاضی پرونده در مورد علنی بودن دادگاه «روح الله زم»

سخنگوی قوه قضائیه درمورد علنی برگزار شدن جلسات رسیدگی به پرونده «روح الله زم» گفت: علنی بودن دادگاه به تشخیص دادگاه و از اختیارات قاضی پرونده است.

تصمیم‌گیری قاضی پرونده در مورد علنی بودن دادگاه «روح الله زم»

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری خود درباره پرونده روح‌الله زم توضیح داد: کیفرخواست این متهم صادر شده و پرونده به دادگاه رفته و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی افزود: علت ارجاع به این شعبه نیز این بود که قبل از دستگیری این فرد، درمورد برخی از مرتبطین پرونده‌ای تشکیل و کیفرخواست صادر و به دادگاه رفته و در همین شعبه 15 دادگاه انقلاب پرونده جریان داشت. لذا به موجب قانون ما مکلف بودیم به اتهامات متعدد متهم توأم و یکجا با رعایت صلاحیت ذاتی رسیدگی کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در چارچوب مواعد قانونی احتمالا امروز  وقت رسیدگی دادگاه تعیین می‌شود، چراکه در ارتباط با پرونده‌های ویژه گفته‌ایم قانون و مواعد قانونی رعایت شود اما به آخر صف نرود. به همین خاطر وقتی نزدیک برای رسیدگی تعیین می‌‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در این پرونده غیر از متهم اصلی در حال حاضر 5 نفر بازداشت هستند. درباره آن نفرات هنوز کیفرخواست صادر نشده اما شاید ظرف چند روز آینده نسبت به سایر افراد کیفرخواست صادر و به متهم اصلی ملحق شود. افراد زیاد دیگری در این پرونده مطرح هستند و در ارتباط با آنها کار تحقیقات و بررسی و راستی‌آزمایی اسناد، مدارک اظهارات متهم ردیف اول در دست بررسی است که چقدر منطبق با واقعیت است.

اسماعیلی ادامه داد: برخی افراد نیز خوداظهاری داشته و «خود معرف» آمدند و برخی مراودات و ارتباطات خود را با این شبکه بیان کردند که حتما ارفاقات قانونی درباره آنها مراعات می‌شود و گروه دیگر کسانی هستند که اسامی‌شان مطرح است اما هنوز تحقیقات به نتیجه نرسیده است.

اسماعیلی درخصوص علنی برگزار شدن جلسات رسیدگی به این پرونده گفت: علنی بودن دادگاه به تشخیص دادگاه و از اختیارات قاضی پرونده است.

وی افزود: به تازگی کیفرخواست صادر شده و هنوز دادگاه تعیین وقت نکرده، بنابراین مشخص نیست که این جلسه دادرسی علنی باشد یا خیر.

به گزارش فارس، در سامانه فارس من موضوعی با عنوان برگزاری علنی جلسات دادگاه روح‌الله زم ثبت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول