اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

راه اندازی شبکه پهپادی هشدار بلایای طبیعی

محققان ایرلندی از امکان راه اندازی یک شبکه پهپادی برای هشدار سریع در مورد وقوع بلایای طبیعی خبر داده اند، البته این شبکه می تواند کاربردهای گسترده دیگری نیز داشته باشد.

راه اندازی شبکه پهپادی هشدار بلایای طبیعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، سیستم ارتباطی جدید مبتنی بر استفاده از تعداد زیادی پهپاد با مشاهده آغاز بلایای طبیعی همچون سیل و توفان می تواند به سرعت در این زمینه پیام هشدار مخابره کند.

البته برای افزایش کارآیی چنین شبکه ای باید از پهپادهایی با طول عمر باتری بیشتر استفاده شود. با ارتقای عمر باتری ها و بهبود طراحی پهپادها می توان مدت پرواز آنها در هوا را از نیم ساعت به یک ساعت و نیم تا دو ساعت افزایش داد.

 

از این پهپادها می توان برای راه اندازی شبکه های وای – فای نیز استفاده کرد تا برقراری ارتباطات در نواحی آسیب دیده در صورت از دست رفتن زیرساخت های موجود به سادگی ممکن باشد.

هزینه راه اندازی چنین شبکه پهپادی چندان زیاد نیست و از این طریق می توان به طور دائمی وضعیت آب رودخانه ها، شرایط آب و هوایی و غیره را کنترل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول