اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پوشش تحصیلی 92 درصدی نوآموزان پیش دبستانی کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از کسب رتبه برتر کشوری در پوشش نوآموزان دوره پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: پوشش دوره پیش‌دبستانی استان در سال‌جاری به 92 درصد ارتقاء یافته است که نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

پوشش تحصیلی 92 درصدی نوآموزان پیش دبستانی کردستان

صدیقه عبدالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین اقدامات، دستاوردها، و موفقیت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان  در دوره پیش دبستانی را تشریح کرد.

وی مهم‌ترین راهبرد استان در دوره پیش‌دبستان را توسعه نظام‌مند آموزش‌های پیش‌دبستانی با همکاری نهاد‌های اجتماعی و مشارکت خانواده‌ها با تاکید بر مناطق محروم و دو زبانه و با محوریت توسعه کمی و کیفی و مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستان عنوان کرد.

وی از کسب رتبه برتر کشوری در پوشش نو‌آموزان دوره پیش دبستانی خبر داد و گفت: با اهتمام کلیه همکاران و دست‌اندرکاران امر،  پوشش دوره پیش‌دبستانی استان در سال‌جاری به  92 درصد ارتقاء یافته است که نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: همچنین میزان پوشش دوره پیش‌دبستانی در مناطق روستایی نیز  به 98 درصد  ارتقاء یافته است.

عبدالهی با اشاره به اینکه در سنوات اخیر  توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در مناطق محروم و روستایی و حاشیه شهرها به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار استان مورد توجه قرار گرفته است؛ خاطر نشان کرد: در سال جاری و با حمایت دولت بیش از 7 هزار و 500 نوآموز  در قالب مناطق لازم‌التوجه روستایی، با ضریب محرومیت بالا، کلاس‌های چند پایه و حاشیه شهرها در مراکز پیش دبستانی جذب شده‌اند.

وی اجرای  جشنواره هویت کودکان ایران اسلامی در کلیه مراکز پیش‌دبستانی را از دیگر برنامه‌های دوره پیش دبستان ذکر کرد و یادآور شد: این برنامه در راستای تکوین شخصیت و تثبیت هویت یکپارچه کودکان  با استفاده از مولفه‌های فرهنگی در سطوح هویت فردی و اجتماعی برگزار می‌شود که خوشبختانه در همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی همکاران استان در سال تحصیلی جاری  موفق به کسب رتبه اول کشوری  در بخش قصه نویسی شدند.

معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به اهمیت اقدامات مداخله‌ای برای کودکان دیرآموز، اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از   11 هزار نو آموز پیش‌دبستانی و ارائه خدمات  آموزشی  به تعداد  625 نفر از  نوآموزان شناسایی شده را از دیگر اقدامات در دوره پیش‌دبستانی استان برشمرد.

عبدالهی توانمندسازی نیرو انسانی را از مهمترین مولفه‌های کیفیت بخشی برشمرد و تصریح کرد: با توجه  به  تدوین بسته آموزشی ویژه نوآموزان پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید بیش از 27 هزار و 500 نفر ساعت خدمات آموزشی به مربیان پیش دبستانی ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توانمندسازی اولیاء  نوآموزان را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های  کیفیت بخشی در دوره پیش‌دبستانی عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری برای بیش از 90 درصد والدین نوآموزان کارگاه آموزشی 6 ساعته در خصوص ویژگی‌های دوره کودکی و اهمیت دوره پیش دبستانی برگزار شده است تا موجبات همسویی خانه و مدرسه در اجرای فعالیت‌های دوره پیش دبستانی را فراهم نماید.

وی به تشریح دستاوردها و موفقیت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان در سال تحصیلی 97/98 پرداخت و کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی ستادی وزارت آموزش و پرورش در بعد شاخص‌های اختصاصی، کسب رتبه دوم کشوری بر اساس ارزیابی جشنواره‌ی شهید رجایی در بعد شاخص‌های اختصاصی، ارتقای نرخ  پوشش تحصیلی واقعی دوره‌ی ابتدایی به 99.5 درصد و ارتقای نرخ  جذب خالص دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی به 99.7 درصد را از موفقیت‌های این معاونت در سالتحصیلی گذشته خواند.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان اضافه کرد: افزایش نرخ ارتقای دوره‌ی ابتدایی به 73.98 درصد، جذب تعداد 592 نفر کودک تارک و بازمانده از تحصیل در سال 1398، ارتقای کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی در قالب برنامه تدبیر در 520 مدرسه مستقل دوره‌ی ابتدایی و اجرای برنامه ویژه مدرسه(بوم) در تعداد 650 مدرسه در سطح استان از دیگر موفقیت‌ها و دستاوردهای معاونت آموزش و پرورش کردستان در سالتحصیلی گذشته است.

انتهای پیام/2330/72

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول