اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اولین گروه دانشجویان ایرانی از ووان چین بازگشتند

معاون دانشجویی وزیر علوم از بازگشت اولین گروه از دانشجویان ایرانی از ووان چین به دلیل انتشار ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت: این افراد فعلا در قرنطینه هستند.

اولین گروه دانشجویان ایرانی از ووان چین بازگشتند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شصت و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از بازگشت اولین گروه دانشجویان ایرانی از چین خبر داد. 

وی گفت: امروز اولین دسته از دانشجویان ایرانی که در شهر ووان چین به دلیل شیوع ویروس کرونا درخواست بازگشت به کشور را داده بودند، امروز به کشور بازگردانده شدند و در قرنطینه هستند.

وی ادامه داد: قرار شده این دانشجویان تا زمان حصول اطمینان از سلامت در قرنطینه باشند و سپس به خانواده‌هایشان بازخواهند گشت.

* دستورالعمل پیشگیری از ویروس کرونا به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

صدیقی همچنین از ابلاغ دستورالعمل کنترل و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دیروز این دستورالعمل به همراه دستورالعمل وزارت بهداشت به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. 

وی توضیح داد:‌ این دستورالعمل دارای دو بخش است که دانشجویان غیر ایرانی و دانشجویان ایرانی را شامل می‌شود. 

به گفته صدیقی درباره دانشجویان غیرایرانی تأکید شده در صورت رفت و برگشت آنها به کشور خود حتماً باید از نظر سلامت بررسی شوند. 

وی ادامه داد: در بخش عمومی هم شرایط کنترل و افزایش ایمنی عمومی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها ابلاغ شده است. 

* نیم‌سال اول امسال شرایط خاصی را سپری کردیم

صدیقی گفت: نیم سال امسال خیلی شرایط خاص بود و حوادث و اتفاقات زیادی در کشور رخ داد که کار را سخت کرد. اتفاقات آبان، رویداد دی‌ماه، شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای ایران - اوکراین روزهایی را رقم زد که می‌توانست شرایط خاصی را رقم بزند، اما با مدیریت دانشگاه‌ها شاهد بودیم که شرایط کنترل شد.

به گفته وی، امیدواریم در نیم سال تحصیلی جدید خبرهای خوشی داشته باشیم.

* قسط آخر یارانه تغذیه دانشجویی بعدازظهر امروز واریز می‌شود

معاون دانشجویی وزیر علوم با ارائه آماری از عملکرد معاونت دانشجویی وزارت علوم، گفت: بهره‌گیری از سامانه سجاد برای خدمات‌دهی به روز به دانشجویان، تشکیل سازمان در استان‌ها و جذب منابع مالی در حوزه تغذیه از جمله اقدامات انجام شده است.

صدیقی توضیح داد: تشکیل سازمان در استان‌ها و برخی دانشگاه‌ها در چند استان نهایی شده است و سال آینده این موضوع ادامه پیدا می‌کند. 

به گفته وی، تا امروز بعدازظهر قسط جدید یارانه تغذیه به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود که آخرین قسط امسال است. 

معاون دانشجویی وزیر علوم از ابلاغ دستورالعمل تأسیس رستوران‌های مکمل و تأمین اعتبار 508 میلیارد تومان بابت وام دانشجویی خبر داد. 

به گفته صدیقی، طرح آمایش خدمات دانشجویی با هدف بررسی وضعیت در بخش‌های مختلف در هر استان اجرا  خواهد شد. 

به گفته وی، در سال ۹۷ تعداد پروژه‌های زمین چمن مصنوعی ۴۸ پروژه بود که در سال ۹۸ به ۶۷ پروژه رسیده است و در دهه فجر امسال ۲۷ پروژه دیگر هم افتتاح می‌شود. 

صدیقی از افزایش تعداد مراکز مشاوره ورزشی به ۷۰ مرکز خبر داد. 

* تحصیل ۳ هزار دانشجوی بورسیه غیرایرانی در ایران

معاون دانشجویی وزیر علوم با اشاره به آمار دانشجویان غیرایرانی گفت: طبق برنامه‌های بالادستی ۱.۸ درصد کل دانشجویان کشور باید غیرایرانی باشند که تاکنون آمار ۱.۲ درصد محقق شده  است. 

به گفته وی، ۴۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در وزارت بهداشت و علوم با دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند که ۳ هزار نفر بورس و مابقی غیربورس هستند. 

به گفته صدیقی،‌ این دانشجویان از ۱۲۹ ملیت و کشور در ۴۳ دانشگاه کشور در ۵۶۲ رشته تحصیل می‌کنند. 

صدیقی همچنین از افزایش مراکز زبان فارسی به ۲۲ مرکز خبر داد و گفت: ۳۰ شعبه امور کنسولی این دانشجویان خارجی را انجام می‌دهند. 

معاون دانشجویی وزیر علوم ادامه داد: ۳۴ درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۱۶ درصد در مقطع دکترا و ۵۰ درصد در مقطع ارشد تحصیل می‌کنند.

صدیقی از ابلاغ شیوه‌نامه جدید انضباطی خبر داد و گفت:‌ اعتراضات نسبت به این شیوه‌نامه ناشی از خوب خوانده نشدن شیوه‌نامه بود، ولی شیوه‌نامه می‌تواند بهبود یابد و اگر مدیران و دانشگاه‌ها ایراداتی در آن می‌بینند می‌توانند اعلام کنند. 

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: همچنین دستورالعمل‌هایی برای اجرای یکسان شیوه‌نامه ابلاغ خواهد شد که در چند روز آینده آن را ابلاغ خواهیم کرد. 

به گفته وی، طرح سیمای زندگی برای نظرسنجی از دانشجویان بهمن امسال اجرا می‌شود و امیدواریم دانشگاه‌ها در این دوره طرح هم در این نظرسنجی‌ها همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول