اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزشگاه خیرساز «اسراری» در سرخه افتتاح شد

آموزشگاه خیرساز «اسراری» در پنجمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور استاندار سمنان در سرخه افتتاح شد.

آموزشگاه خیرساز «اسراری» در سرخه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، صبح امروز آموزشگاه خیرساز «اسراری» در سرخه هم‌زمان با پنجمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در آئین افتتاح این آموزشگاه اظهار کرد: عملیات ساخت این مرکز آموزشی از ۱۰ سال پیش آغاز شده است و تکمیل نشدن این مرکز آموزشی سبب ایجاد دغدغه‌ برای مردم غیور شهرستان سرخه شده بود.‌

سعید هژبری با بیان اینکه خدمات دولت در بخش آموزشی به‌ویژه در بخش خدمات مشارکتی با خیران بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان در استان سمنان در بخش پروژه‌های مشارکتی با تخصیص ۱۰۰ درصد جذب شده است.‌

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد از اعتبارات استان سمنان به بخش پروژه‌های آموزشی اختصاص یافته است، افزود: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در استان سمنان، ۹ میلیارد تومان اعتبار با ۴۸ درصد تخصیص را برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: برای ساخت این مرکز آموزشی، ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که ۱۸ میلیارد تومان آن از منابع ملی، دو میلیارد تومان از منابع استانی و سه میلیارد تومان آن نیز توسط خیر تأمین شده است.‌

هژبری با تأکید بر اینکه ۳۸ درصد از فضای آموزشی سرخه، تخریبی است، گفت: سرانه فضای آموزشی در شهرستان سرخه عدد ۱۳.۷ است که در مقایسه با عدد ۵.۱۷ به‌عنوان متوسط کشوری، عدد قابل قبولی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۸۰ مترمربع و یک‌هزار و ۶۹۰ مترمربع زیربنا در ۹ کلاس و کارگاه آموزشی با فضای کلاس و کتابخانه و نمازخانه ساخته شده است.

افتتاح ۳۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در سرخه 

فرماندار شهرستان سرخه نیز در آئین افتتاح این آموزشگاه اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال، تعداد ۳۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سرخه با ۵۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

علی‌محمد مؤیدی‌زاده تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های افتتاحی شهرستان سرخه، تعداد چهار پروژه اقتصادی است که با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه مبارک فجر، تعداد ۹ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های جدید شهرستان سرخه که در ایام‌الله دهه مبارک فجر کلنگ‌زنی می‌شود، پروژه گازرسانی به روستای عبدل‌آباد با دو میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول