اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آسوشیتدپرس: ترکیه 4000 نیروی داعش و القاعده را به لیبی اعزام کرده است

خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که ترکیه 4 هزار نیروی وابسته به داعش و القاعده در سوریه را در حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

آسوشیتدپرس: ترکیه 4000 نیروی داعش و القاعده را به لیبی اعزام کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شبه نظامیان سوری و دو نفر از رهبران شبه نظامی در لیبی گزارش داد که ترکیه برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی شبه نظامیان القاعده و داعش را به لیبی فرستاده است. 

براساس این گزارش، هر دو جناح درگیری در بحران لیبی از کشورهای خارجی سلاح و تجهیزات دریافت میکنند؛ فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی در طرابلس، و خلیفه حفتر در شرق لیبی. اما ترکیه که مدتهاست گروههای شبه نظامی را در سوریه حمایت و آموزش می‌دهد و مرزهایش را برای عبور نیروهای داعشی بازمی‌گذارد طی ماههای اخیر صدها نفر از آنها را به عرصه جدید نبرد لیبی فرستاده است. 

رهبران شبه نظامیان در لیبی که نامشان به دلیل حساسیت موضوع فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که ترکیه بیش از 4000 از جنگجویان خارجی را به طرابلس فرستاده که دهها نفر از آنها به شبه نظامیان تندرو وابسته هستند.

با این حال این فرماندهان در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس دیدگاههای مختلفی را درباره حضور این شبه نظامیان در لیبی و حمایت از دولت وفاق ملی مطرح کرده‌اند. یکی از این افراد می‌گوید که سابقه این افراد مهم نیست و مساله مهم دفاع از طرابلس علیه نیروهای حفتر است. اما فرد دیگر میگوید این نگرانی وجود دارد که این جنگجویان تصویر و وجهه دولت مستقر در طرابلس را لکه دار کنند. 

شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه به جنگیدن در صفوف نیروهای وابسته به القاعده و داعش و دیگر گروههای تندرو در مناطق شمالی سوریه مشهور هستند و جنایات زیادی را علیه غیرنظامیان در این مناطق مرتکب شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول