اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بازسازی ۹۰ مدرسه تخریبی از سیل لرستان/ وجود ۴ هزار کلاس درس غیراستاندارد در استان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۹۰ مدرسه تخریبی از سیل استان در حال احداث و بازسازی هستند.

بازسازی ۹۰ مدرسه تخریبی از سیل لرستان/ وجود ۴ هزار کلاس درس غیراستاندارد در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمدرضا حیدری صبح امروز در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه رحم‌دل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۱۱۳ فضای آموزشی تخریبی در جریان سیل، عملیات احداث ۶۲ مدرسه آغاز شده و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: از سویی در جریان اعتبارات سیل، اجرای ۲۷ پروژه آموزشی دیگر به سهم اعتباری لرستان اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: به این توگرتیب هم‌اکنون ۹۰ پروژه احداث فضای آموزشی تخریبی از سیل در دست اجرا و احداث است.

حیدری از استانداردسازی فضاهای آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌ها در لرستان یاد و تاکید کرد: لرستان در مجموع ۶ هزار و ۹۸۲ کلاس درس با سیستم گرمایشی غیر ایمن دارد.

وی تاکید کرد: در راستای ایمن‌سازی کلاس‌های درس و با صرف اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی کار استانداردسازی گرمایشی ۲ هزار و ۲۸۱ کلاس درس دارای بخاری نفتی که مدارس آن‌ها دارای علمک گاز بودند، انجام و بخاری‌ها برچیده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و نجهیز مدارس لرستان ادامه داد: در فاز دوم استانداردسازی کلاس‌های درس دارای بخاری نفتی که مدارس آن‌ها علمک گاز ندارند، در دستور کار است.

حیدری افزود: در فاز سوم نیز استانداردسازی یک‌هزار و ۳۳۹ کلاس درسی که مدارس آن‌ها دارای علمک گاز و بخاری‌های گازی دارای شعله مستقیم خانگی و البته غیر ایمن هستند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال بیش از ۳۰ فضای آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین در لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تاکید کرد: از این مجموع ۱۰ فضای آموزشی در مناطق سیل‌زده پل‌دختر و معمولان به بهره‌برداری رسیده و از این طریق تعدادی از مدارس کانکسی برچیده می‌شوند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول