اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دوره جدیدی در قوه قضائیه با شعار «تحول در خط مشی» آغاز شده است/ با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کنیم

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آغاز دوره جدیدی در قوه قضائیه با شعار تحول در خط مشی گفت: رأی دادگاه بدوی باید به گونه‌ای باشد که در دادگاه تجدیدنظر تایید شود.

دوره جدیدی در قوه قضائیه با شعار «تحول در خط مشی» آغاز شده است/ با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌ مقدم امروز در جمع قضات استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: چهلمین روز از شهادت این سردار بزرگ با راهپیمایی 22 بهمن‌ماه مقارن شده که ان‌شاءالله شاهد حضور باشکوه مردم خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات دستگاه قضایی، به حجم زیاد پرونده‌ها در دیوان عالی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این حجم از پرونده‌ها باید با تلاش مضاعف و مسؤولیت‌پذیری مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد، ولی برای کاهش ورودی پرونده‌ها باید راه‌های پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آغاز دوره جدید در قوه قضائیه، افزود: شعار قوه قضائیه در دوره جدید «تحول در خط و مشی» است.

مرتضوی خطاب به قضات گفت: دادگاه تجدیدنظر برای رفع نگرانی از اینکه بی‌گناهی با حکم دادگاه بدوی در معرض مجازات قرار نگیرد، پیش‌بینی شده و به نوعی بازبینی اعمال دادگاه بدوی است و همان اختیارات دادگاه بدوی را دارد، لذا رای دادگاه بدوی باید به‌گونه‌ای باشد که در دادگاه تجدیدنظر تایید شود.

وی سرلوحه کار دستگاه قضا را مردم‌باوری و مسؤولیت‌پذیری دانست و با گریزی به موضوع انتخابات، افزود: نامزدها از افتراء و تهمت‌زدن به یکدیگر پرهیز کنند، دستگاه قضا در این راستا اغماضی نخواهد کرد و با تخلفات انتخاباتی برخورد جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول