اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

142 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد/ وام‌های دانشجویی سال آینده قاعده‌مندتر می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در نیمسال اول امسال 142 میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت شد.

142 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد/ وام‌های دانشجویی سال آینده قاعده‌مندتر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در شصت و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که در دانشگاه پیام نور برگزار شد گفت: 98 درصد اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان صرف خوابگاه، تغذیه و وام‌های دانشجویی می‌شود.

به گفته وی، در نیمسال اول تحصیلی امسال 34 میلیارد تومان اجاره بهای خوابگاه به دست آمده است که معادل 69 درصد پیش‌بینی قانونی محقق شده است.

به گفته مطیعی، با بیان اینکه توانایی صندوق به تعادل در وصولی‌ها و پرداختی‌های اجاره‌بها بستگی دارد، گفت: امسال به آمار صد درصد تحقق واریزی اجاره بها نزدیک شده‌ایم و از مدیران دانشگاه‌ها درخواست داریم که نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند و موضوع تحقق مبالغ اجاره‌بها را جدی بگیرند. 

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان 82 تا 84 دانشگاه دولتی که سراهای ملکی دارند فقط 43 دانشگاه درباره واریزی اجاره‌بها پاسخ دادند که اینکه دانشگاه چند خط نامه نمی‌نویسد و جواب صندوق رفاه را نمی‌دهد برای همکاران ما در صندوق رفاه ناراحت‌کننده و یأس‌آور است.

* وام‌های دانشجویی سال آینده قاعده‌مندتر می‌شود

مطیعی همچنین از دانشگاه‌ها خواست تا نسبت به ثبت دقیق و به موقع آمار و اطلاعات دانشجوهای ساکن در خوابگاه‌ها و وضعیت خوابگاه ها اهتمام داشته باشند.

به گفته وی، در سال آینده وضعیت ارائه وام‌های دانشجویی قاعده‌مندتر و یکپارچه می‌شود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به کمک‌های مالی صندوق رفاه دانشجویان برای ارتقای طرح‌های دانشجویی گفت: 24.4 میلیارد تومان برای ارتقای سراهای دانشجویی پرداخت شده که این مبلغ 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطیعی از بازنگری دستورالعمل سراهای دانشجویی غیردولتی با رویکرد شفاف‌سازی مسؤولیت‌ها و اختیارات خبر داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در سال‌های 97 و 98 به ترتیب مبلغ 19.4 و 26 میلیارد تومان برای ارتقای آشپزخانه‌ها تخصیص یافته است.

وی به رتبه‌بندی آشپزخانه‌ها و سالن غذاخوری دانشگاه‌های  دولتی اشاره کرد و گفت: 51 دانشگاه سطح یک و 87 دانشگاه در سطح 2 ارزیابی شده‌اند.

* 73 دانشگاه غذاخوری مکمل ندارند 

مطیعی گفت: همچنین 73 دانشگاه در مناطق 10گانه هنوز غذاخوری مکمل ندارند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها هنوز شماره‌های تغذیه را به صندوق رفاه دانشجویان متصل نکرده‌اند. 

وی از پرداخت 209 میلیارد تومان تسهیلات در نیم‌سال اول سال 97 و همچنین پرداخت 189 میلیارد تومان اعتبار در نیمسال اول 97 از سوی صندوق رفاه دانشجویان خبر داد.

به گفته مطیعی، در دو سال اخیر مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش یافته و 142 میلیارد تومان در نیمسال اول 98 پرداخت شده و پس از ارائه الگوی جدید پرداخت‌های وام گزارش این پرداخت‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول