اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر سودان از پیام رسانه‌ای «البرهان» استقبال کرد

نخست‌وزیر سودان از از پیام‌ رسانه‌ای رئیس شورای حاکمیتی این کشور در ارتباط با دیدارش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

نخست‌وزیر سودان از پیام رسانه‌ای «البرهان» استقبال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سودان،‌ امروز چهارشنبه در حساب توییتریش از پیام رسانه‌ای «عبدالفتاح البرهان» رئیس‌ شورای حاکمیتی این کشور استقبال کرد.

در همین خصوص،‌ نخست‌وزیر سودان در حساب توییتریش نوشت: «از پیام رسانه‌ای «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی و ارتشبد ستاد درخصوص نشست با نخست‌وزیر اسرائیل، استقبال می‌کنیم. ما برای به انجام رساندن دستاوردهای مهم مرحله انتقالی و پشت‌ سر گذاشتن  چالش‌های پیش‌رو به پیشروی [خود] پایبند خواهیم ماند».

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان دیروز سه‌شنبه، در پیامی به رسانه‌ها ضمن تایید دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این اتفاق بر موضع سودان درباره مسئله فلسطین تاثیر نگذاشته است (جزئیات بیشتر).

عبدالله حمدوک در ادامه نوشت:‌ «این سند قانون اساسی است که چارچوب قانونی مسئولیت‌ها را تعیین می‌کند. ما می‌بایست به اختیارات و وظایف اشاره شده در آن پایبند باشیم. طبق سند قانون اساسی،‌ روابط بین‌الملل از مسئولیت‌های بنیادین و اصلی مجلس وزراست».

حمدوک در پایان گفت:‌ «شکی نیست که راه ایجاد تغییر در سودان،‌ پر از چالش‌ها و موانع است؛ با این حال،‌ ما باید آگاه باشیم که پایبندی به نقش‌ها و مسئولیت‌های زیربنایی برای برپایی کشوری حقیقتا دموکراتیک ضروری است از این رو، تمام ساختار‌های انتقال می‌بایست بازخواست شدن [در صورت بروز هر گونه مشکل] ،‌ مسئولیت‌‌پذیری و شفافیت را تضمین کند»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه به اوگاندا سفر کرد و برای اولین بار با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و در مورد «همکاری برای عادی‌سازی روابط» میان تل‌آویو و خارطوم رایزنی کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول