اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه رتبه 18 فضای کسب‌ و کار کشور را دارد/ ثبت 973 مورد درخواست سرمایه‌گذاری در استان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: این استان به‌ جذب سرمایه‌گذاران توانست در پاییز امسال رتبه هیجدهم فضای کسب‌ و کار کشور را از آن خود کند.

کرمانشاه رتبه 18 فضای کسب‌ و کار کشور را دارد/ ثبت 973 مورد درخواست سرمایه‌گذاری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی محمدی امروز در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد به بهبود فضای کار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: براساس اعلام مرکز آمار در پایش بهبود فضای کسب و کار، تابستان امسال استان رتبه 28 را داشت که در پایش فصل پاییز با 10 رتبه صعود رتبه هیجدهم را در کشور از آن خود کرد.

وی به حضور سرمایه‌گذاران در راستای بهبود این شاخص اشاره و بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام‌ پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان بررسی استعلام‌های سرمایه‌گذاران برای صدور مجوز  به 14 روز کاهش یافته، چون صدور مجور از سوی هر کدام از دستگاه‌های دولتی در این سامانه ثبت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: از هفته دولت تاکنون 973 درخواست سرمایه‌گذاری ریز و درشت در این سامانه ثبت شده که در این مدت پنج ماه، 756 درخواست با دریافت نتیجه مختومه شده و 492 درخواست منتهی به صدور مجوز و همچنین هم‌اکنون 217 پرونده نیز در حال بررسی، البته 264 درخواست نیز رد شده است.

وی، مطلوب‌ترین عملکرد را در صدور مجوز را از آن سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد و گفت: این پنجره فضای کسب و کار را بهتر کرده و استان را روی ریل سرمایه‌گذاری انداخته است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار و 505 استعلام در سامانه رد و بدل شده که یک‌هزار و 714 مورد از آن پاسخ داده شده، تصریح کرد: شرکت‌های گاز و برق منطقه‌ای غرب و همچنین مدیریت امور اراضی و بنیاد مسکن در پاسخ‌دهی سریع به استعلام‌های خیلی خوب عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول