اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فعالیت گمرک سلخ در زمینه بانکرینگ از سال ۹۹/ بانک مرکزی مناطق آزاد را از حیز اتنفاع انداخت

مقامات گمرک قشم اعلام کردند: طی ۱۰ ماه نخست سال، ۹۱ هزار تن کالا به این منطقه وارد شد و با ایجاد گمرک سلخ در جنوب قشم، کار سوخت رسانی به کشتی ها در خلیج فارس انجام می شود.

فعالیت گمرک سلخ در زمینه بانکرینگ از سال ۹۹/ بانک مرکزی مناطق آزاد را از حیز اتنفاع انداخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس حسین سعیدی مدیرکل گمرک قشم امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد اداره کل گمرک قشم گفت: در ۱۰ ماه نخست سال واردات قطعی ۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ هزار دلار را داشتیم که به لحاظ وزنی ۱۷۶ درصد و ارزش دلاری نیز ۱۷ درصد رشد نشان می دهد.

 مدیرکل گمرک قشم اظهارداشت: همچنین ۵۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد کاهش نشان می دهد که بخشی مربوط به ضمانت نامه های وصول نشده است که در راستای حمایت از تولید صورت گرفت و ۵۱ میلیارد تومان است.

وی از ترانزیت هزار و ۹۷۵ تن کالا از این منطقه با ۲۷۵ درصد رشد خبر داد و افزود: ترانزیت خارجی وارده نیز ۷۶ هزار و ۱۹۱ تن بود که ارزش کالاها ۱۵۹۷ میلیون دلار بود. در این بخش به جهت ارزش دلاری ۳۱ درصد رشد داشتیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: مسافرین ورودی و خروجی در ۱۰ ماه نخست سال ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر بود که ۴۰ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در ده ماه اول سال یک میلیون و هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو در این منطقه کاپوتاژ شد. در بخش صادرات قطعی ۹۶۹ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار انجام شد که ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

در ادامه این نشست، برنجی معاون سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: ۲۱۰ واحد صنعتی فعال در این منطقه داریم که در بخش های مختلف تولیدی فعال هستند. فروش در جزیره، ارسال به سرزمین اصلی و صادرات؛ زمینه اصلی فعالیت این شرکت ها است.

کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در اظهاراتی بیان داشت: با توجه به تحریم ها در دو سال اخیر تلاش هایی برای فعال ماندن واحدها صورت گرفت. گمرک قشم مسئول تامین مایحتاج ۱۵۰ هزار ساکن بومی و تولیدی جزیره قشم است. در حال حاضر نیز برای انجام واردات برنج مورد نیاز کشور برنامه ریزی شده و در بخش پالایشگاه سازی نیز تلاش شد کار ساخت انجام شود و در ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهند شد.

وی به اجرای پروژه بانکرینگ در گمرک قشم اشاره کرد و افزود: این اقدام برای سوخت رسانی به کشتی های ایرانی انجام می شود.

عباسیان ادامه داد: سوخت ارزان در زمان قبل از تحریم ها صادر می شد ولی در حال حاضر به دلیل تفاوت قیمت با خارج از کشور نیازمند نظارت بالا است.

معاون سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با راه اندازی گمرک (بندر سلخ) در سال آینده ۴ میلیون تن سوخت رسانی به کشتی ها در خلیج فارس انجام می شود. در سال جاری سرمایه گذاری در  منطقه آزاد قشم صفر بوده و منافع مناطق آزاد در بخشنامه ها دیده نشده است.

وی افزود: در بخشنامه های بانک مرکزی منافع مناطق آزاد در نظر گرفته نشده است و مناطق از حیز انتفاع افتاده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول