اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هیچ‌ کمبودی در نهاده‌های کشاورزی وجود ندارد/ ارائه برنامه الگوی کشت به مجلس

معاون نیروی انسانی وزارت جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در نهاده‌های کشاورزی، سموم و بذر در بخش کشاورزی وجود ندارد، گفت: برنامه تدوین الگوی کشت جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است.

هیچ‌ کمبودی در نهاده‌های کشاورزی وجود ندارد/ ارائه برنامه الگوی کشت به مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا طلایی صبح امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عمده محصولات مصرفی ما در بخش کشاورزی از خارج کشور وارد می‌شد، اما امروز علیرغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها عمده محصولات کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم.

معاون نیروی انسانی وزارت جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در نهاده‌های کشاورزی، سموم، بذر در بخش کشاورزی وجود ندارد، اظهار داشت: امروز افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیازمند دانش جدید است، امروز این دانش در کشور وجود دارد که باید به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه الگوی کشت در کشور، خاطرنشان کرد: این تکلیف از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت جهادکشاورزی محول شد؛ در صورت تصویب این برنامه، الگوی کشت در کشور اجرایی می‌شود.

طلایی با بیان اینکه آب، خاک و اقلیم سرمایه اصلی چهارمحال و بختیاری است، افزود: امروز در سراسر کشور پروژه‌های بسیاری با اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی افتتاح می‌شود؛ وزارت جهادکشاورزی آمادگی تسریع در صدور مجوزات در بخش کشاورزی را دارد.

معاون نیروی انسانی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: بسیاری از مجوزات و استعلامات غیرضروری در بخش کشاورزی حذف شده است؛ وزارت جهادکشاورزی آمادگی دارد فرآیندهای دست و پاگیر که برای بهره‌برداران این بخش مشکل ایجاد می‌کند را در جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت حل کند.

وی از اجرای طرح شایسته‌سالاری در وزارت جهادکشاورزی و زیرمجموعه‌های آن خبر داد و گفت: 4 هزار نفر از کارکنان در همین راستا مورد ارزیابی قرار گرفتند و امتیازبندی شدند.

طلایی در پایان با اشاره به حمایت دولت از محصولات فناورانه در بخش کشاورزی، افزود: دولت آمادگی برای تسریع در صدور مجوزات، اعطای تسهیلات بانکی و مشارکت را دارد، زیرا امروز نیاز اصلی ما تهیه ریزمغذی‌ها برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

در پایان این مراسم از 30 نمونه ملی و استانی در بخش کشاورزی تجلیل شد.

انتهای پیام/68026/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول