اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سه محور رایزنی فرمانده تروریست‌های «سنتکام» در عراق

فرمانده تروریست‌های آمریکایی «سنتکام» در سفر روز گذشته خود به عراق در دیدار با مسئولان این کشور، سه محور را مورد بحث و رایزنی قرار داد.

سه محور رایزنی فرمانده تروریست‌های «سنتکام» در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع سیاسی عراقی گفت که ژنرال «کنث مکنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی «سنتکام» در سفر روز سه‌شنبه خود به عراق سه موضوع خروج نیروهای خارجی از عراق، پاسخ به حملات راکتی و استقرار سامانه پدافند هوایی در عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به نوشته السومریه نیوز، به گفته این منبع عراقی، فرمانده سنتکام به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق گفته است که مقامات عراقی باید درباره مصوبه پارلمان در خصوص خروج نیروهای خارجی، با مسئولان آمریکایی در واشنگتن گفت‌و‌گو کنند.

او همچنین گفت که آمریکایی‌ها شب گذشته به عراق اطلاع دادند که تصمیم گرفته‌اند برای حفاظت از پنج هزار نیروی نظامی خود در پایگاههایشان در عراق، سامانه پدافند هوایی در خاک این کشور مستقر کنند.

به گفته این منبع آگاه، ژنرال مکنزی همچنین در خصوص توقف خدمات‌دهی فنی به ناوگان هوایی جنگنده‌های اف-16 عراق، تانک‌ها، نفربرها و دیگر جنگ‌افزارهای آمریکایی از چهار هفته گذشته با مقامات عراقی گفت‌و‌گو کرد.

او تأکید کرد که آمریکایی‌ها توقف خدمات‌دهی فنی به این جنگ‌افزارها را به عنوان اهرم فشاری علیه بغداد به کار می‌گیرند؛ چرا که غالب امکانات نظامی عراق، آمریکایی است.

آمریکایی‌ها همچنین از مقامات عراقی خواسته‌اند تا جلوی حملات راکتی را بگیرند و تکرار این حملات، آمریکا را به حفاظت از مراکز خود در عراق وا می‌دارد.

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام روز گذشته (سه‌شنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد و پس از بازدید از پایگاه «عین الاسد» با برهم صالح، عادل عبدالمهدی و محمد الحلبوسی دیدار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول